szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Pick élelmiszeripari vállalat emblémája is látható lesz a McLaren autóin az idei Forma-1-es Magyar Nagydíjon, s így sok millió tévénéző láthatja szerte a világon az egyik legrégebbi és még mindig magyar kézben lévő márkajelzést. Az együttműködés a Pick nemzetközi és a Vodafone hazai terjeszkedését segíti.

 

Csányi Sándor, Beck György és a McLaren versenyautó. A tradíció miatt száguldanak együtt
eurolex.hu

A konstruktőri és egyéni pontversenyben is éllovas brit Formula 1-es istálló főszponzora, a Vodafone teremtette meg a lehetőséget arra, hogy a Hungaroringen egy magyar vállalat is megjelenhessen a csapat versenyautóin. A telekommunikációs multi ezt eddig Ausztráliában és Spanyolországban tette lehetővé egy-egy helyi vállalatnak.

Az együttműködést Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója, Csányi Sándor, a Picket is magában foglaló Bonafarm csoport alapítója és Kovács László, a Pick elnök-vezérigazgatója jelentette be. A 141 éves szegedi élelmiszeripari cég logói a pilóták sisakja mellett, a karosszéria légbeömlő alatti részén kapnak helyet, s az autókat oldalról nézve tökéletesen láthatóak lesznek.

A Vodafone a Forma 1-es McLaren csapat segítségével olyan reklámfelületet kínál potenciális partnerének, amelyet az különben nem érhetne el, vagy nem volna érdemes megcéloznia. Bár a Magyar Nagydíjon a Pick rendelkezésére álló felület pénzben kifejezett értékét nem hozták nyilvánosságra, de szakértői értékelések szerint nagyjából 150 millió forintba kerülne, ha ki kéne fizetni. Csányi Sándor elismerte, hogy e „szponzoráció” elméleti értéke meghaladja azt az összeget, amit a Pick hasonló célokra idén kifizethet.

A Vodafone a mostani gesztusért cserébe azt várja, hogy a mezőgazdaságra és a logisztikára specializált kommunikációs és internetes szolgáltatásait bevezethesse a Bonafarm tagvállalatainál – emelte ki Beck György. Az elnök-vezérigazgató kifejtette, hogy mindenképpen szerettek volna egy olyan tradicionális magyar márkát támogatni, amelynek esélye van rá, hogy valódi multinacionális céggé nője ki magát. Erre a Picknek jó esélyei vannak, hiszen a térség egyik legnagyobb húsfeldolgozó vállalataként már jelenleg is 32 országba exportálja termékeit – fejtette ki Kovács László.

Csányi Sándor megerősítette, hogy a Bonafarm cégcsoport jelentős terjeszkedés és fejlődés előtt áll. A mostani hirdetési lehetőség jól támogatja ezt a törekvést, mert a brit piacon szeretnék megerősíteni pozícióikat. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy nem csak a Pick, hanem a cégcsoport többi márkájára a Herzre, a Sole-Mizora vagy a Teleki borokra szintén nemzetközi fejlődés vár. Mint mondta, a tradíció miatt a magyar élelmiszergazdaságnak vissza kell szereznie térségi vezető szerepét. A magyar termékek jó híre ugyanis mind a mai napig fennmaradt. S az mégsem járja, hogy például Oroszországban olasz élelmiszeripari cégek több „magyar szalámit” adnak el, mint mi magyarok. A továbblépéshez azonban kormányzati segítségre is szükség van, s nem elég a passzív szemlélődés – közölte az üzletember.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Csányi cégén keresztül átvette a hatalmat a Herz Szalámigyárban

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Csányi Sándor cégcsoportjához tartozó Bonafarm Zrt. 100 százalékos közvetlen irányítást szerezzen a felszámolás alatt álló Herz Szalámigyár Zrt. vagyoni értékű jogai, ingóságai, készletei és ingatlanai felett – közölte a GVH.