Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Malév üzemelési költsége mintegy 4,7 milliárd forinttal csökkent az év első felében az előző év hasonló időszakához képest, miközben az utasszám változatlan, 1,3 millió maradt - közölte a Malév szerdán az MTI-vel.
A légitársaság közleményében hangsúlyozza: ugyanakkor 16 százalékkal csökkent a járatok száma. A férőhely kihasználás 3,5 százalékponttal 63 százalékra emelkedett - válaszolta az MTI kérdésére Hegedűs Ádám, a Malév szóvivője.
A közlemény utal arra, hogy az első félévi költségmegtakarítás már a múlt évben kezdett program eredménye. A megtett lépések között a Malév közleménye a flotta-egyszerűsítését említette, amelynek során a Boeing 737-es és Bombardier Q400-as repülőgéptípusokra szűkült a géppark, 25 százalékkal csökkentették az alkalmazottak számát, megszüntettek több veszteséges járatot és 12 országban bezártak Malév-irodákat. A drága külföldi irodák bezárása jelenleg is folyamatban van. A cég értékesítési tevékenységét professzionális ügynökök, úgynevezett general sales agent-ek végzik.
Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója a közleményben a gazdálkodás nehézségeit hangsúlyozta: "a jelenős költségcsökkentő intézkedéseink még nem elegendőek a veszteség korlátozásához. A deviza kedvezőtlen árfolyamváltozásai és a vulkáni hamu okozta krízis nagyon hátrányosan érintette a légitársaságot az idei esztendőben. A Malév helyzete ugyanakkor nem különbözik más európai légitársaságok körülményeitől, az egész iparágnak súlyos válsággal kell megküzdenie Európában."
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A második kézbesítés körül azonban van némi ellentmondás.
Hivatalosan közös megegyezéssel távozik Sárváry István, aki 2016-ban állt a cég élére.