szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyre több a költségtudatos lakossági ügyfél a bankoknál, akik alapvetően négy díjtétel alapján döntik el, melyik banknál milyen folyószámlát válasszanak − közölte a Raiffeisen Bank.

A bank ezer fős reprezentatív mintán végzett kutatásának megállapítása szerint a számlavezetési díj, az ATM pénzkivételi díj, az internetes utalás díja és a csoportos beszedések/állandó átutalások díja a legfőbb választási szempont a lakossági ügyfelek körében.

A megkérdezettek 66 százaléka jelezte a felmérésben azt, hogy gondolkodik a bankváltáson a számlához kapcsolódó magas költségek miatt. A válaszolók fele évi 6 000 forint, 82 százalékuk évi 15 ezer forint számlavezetési díjcsökkenés esetén gondolná meg a tényleges váltást. Szinte minden válaszoló, a megkérdezettek 92 százaléka túl magasnak tartja a számlavezetési költségeket, és éves szinten 50 százalékos csökkentést várna el a bankoktól.

A pénzügyi fogyasztói szokások változását jelzi, hogy a „THM-számolós” és a „kamatvadász” ügyfélkarakter mellett a lakossági folyószámlahasználat területén is megjelent a költségtudatos ügyfélkör. Míg korábban a hazai foglalkoztatottak és nyugdíjasok számára a folyószámla-használattal kapcsolatos döntésekben a munkáltatók ajánlása játszott kiemelt szerepet, addig mára a lakossági ügyfelek maguk választanak az ajánlatok közül − derül ki a felmérésből.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Panaszkodnak a gyorskölcsönökre, félrevezetik az ügyfeleket

A kis összegű, rövid futamidejű kölcsönöket kínáló pénzügyi intézmények üzletkötői számos esetben igyekeznek megtéveszteni az ügyfeleket a tényleges hitelteherrel kapcsolatban – derül ki a PSZÁF panaszstatisztikáiból. A felügyelet azonban – törvényi szabályozás híján – tehetetlen.

hvg.hu Tech

Továbbra is emelkedik az internetbanki ügyfelek száma

A GKI Gazdaságkutató Zrt. és a T-Mobile negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A legutóbbi ilyen összeállításból kiderül, hogy az elmúlt évben hány százalékkal nőtt az online banki megoldásokat használó ügyfelek száma, s, hogy mi a prognózis a közeljövőre nézve.