szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A november 2-i amerikai időközi kongresszusi választások után tervezi a régóta rebesgetett tőzsdei kibocsátást az amerikai General Motors – állítják a céghez közelálló források.

Eddig a GM nem nevezett meg konkrét időpontot. A mostani hírek szerint a roadshow november 3-án kezdődik és legalább két hétig tart, a részvény árazását november 17-re, a kibocsátást november 18-ra tervezik. Ugyanakkor a források szerint ez a menetrend még véglegesítésre vár, és az amerikai tőzsdepiacok addigi teljesítményétől függ. A kibocsátás korábbi adatok szerint mintegy 20 milliárd dollár értékű lehet.

Folytatódott a fellendülés a nemrégiben még súlyos pénzzavarban lévő General Motorsnál: az amerikai autógyártó sorban a második nyereséges negyedévről számolt be augusztusban. A jó eredményeknek és a likviditási helyzet javulásának köszönhetően a társaság egyre közelebb került a tőzsdei bevezetéshez. Az Opel azonban változatlanul gyengélkedik.

A GM adózott eredménye 1,3 milliárd dollár lett a második negyedévben, az elsőben 865 millió volt, ezt megelőzően utoljára 2007 második negyedévében tudott profitot termelni a vezető amerikai autógyártó. Egy évvel ezelőtt az összeomlás szélén álló GM-nek még 12,9 milliárd dollár volt a vesztesége. A bevétel 5,3 százalékkal 33,2 milliárd dollárra nőtt, és Európa kivételével valamennyi piacán bővült a forgalom.

A GM-et az amerikai kormány mintegy 50 milliárd dolláros támogatása mentette meg 2009-ben az összeomlástól, azóta 61 százalékos részesedése van az autógyárban. A GM a tőzsdei kibocsátásból szeretné visszafizetni a támogatásként kapott összeget.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Újabb milliós visszahívás lehet fékprobléma miatt

Az Egyesült Államokban küszöbön áll a következő tömeges visszahívási akció. Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal négykerékmeghajtású GM-autók rozsdás fékeiről beszámoló panaszoknak jár utána. 110 panaszos arról számolt be, hogy a korrózió miatt a fékerő lecsökkent. 6,2 millió járművet érinthet a probléma