szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magyarországi élelmiszer-kereskedelemi láncok mintegy 165 milliárd forint forgalmat értek el saját márkás termékeikkel az idén az első félévben, ami 2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában − közölte a Nielsen piackutató vállalat.

Miközben a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategóriánál a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent, és 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum eladása stabil maradt az idei első hat hónapban, addig a kereskedelmi márkák piaci részesedése az élelmiszernél 22 százalékról 23-ra, vegyi árunál pedig 16-ról 17 százalékra emelkedett az első félévben az előző év azonos időszakához képest.

A kereskedelmi márkák részaránya az állateledelnél a legnagyobb, 48 százalék, ugyanez a mutató a mélyhűtött élelmiszernél és háztartási papírárunál 43-43 százalékot tesz ki.

Ahol a gyártói márkák erősek, ott a kereskedelmi márkákból az átlagosnál kevesebbet adtak el. Így például az égetett szeszesital, kávé és tea, valamint az édességek eladásából 14-17 százalék jutott a láncok saját márkáira, ennél is alacsonyabb, 6-11 százalék a részarány a hajápolási, szájápolási és testápolási termékeknél, valamint háztartási tisztítószereknél.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Nielsen: a húskészítmények éves forgalma meghaladta a 205 milliárdot

A húskészítmények éves forgalma meghaladta a 205 milliárd forintot 2008. július és 2009. június között. A kiskereskedelmi eladás értékben 6 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, mennyisége meghaladta a 165 ezer tonnát – közölte a Nielsen piackutató cég.

hvg.hu Gazdaság

Nielsen: az élelmiszerforgalom nőtt, a mennyiség csökkent

Magyarországgal együtt kilenc fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma a harmadik negyedévben, tavaly július-szeptemberhez képest, ugyanakkor Magyarországon a forgalom értéke nőtt – közölte a Nielsen piackutató cég.

MTI Gazdaság

Nielsen: 46 milliárdot költöttünk háztartási vegyi árura az év elején

Idén január-februárban 2 százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A forgalom meghaladta a 46 milliárd forintot, az értékesített mennyiség azonban 1 százalékkal csökkent − áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összeállításában.

MTI Gazdaság

Nielsen: a magyarok optimisták a válság végével kapcsolatban

A magyarok optimistábbak a nemzetközi átlagnál a válságból való kilábalás megítélésében: amíg ugyanis 48 ország válaszadóinak átlagosan 21 százaléka gondolja, hogy hazája a következő tizenkét hónap során kikerül a gazdasági recesszióból, addig Magyarországon 23 százalék- többek közt ez derül ki a Nielsen piackutató vállalat májusi felméréséből.

MTI Gazdaság

Nielsen: kevesebb élelmiszert vásárolunk

Az élelmiszerek bolti forgalma értékben 1, mennyiségben 3 százalékkal csökkent 2009 áprilisa és 2010 márciusa között az előző év hasonló időszakához viszonyítva – derül ki a Nielsen piackutató vállalat 90 termékcsoportot vizsgáló felméréséből.