Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A nagy európai kereskedelmi televíziós csoportok bevételi mutatói visszatértek a válság előtt tapasztalható szintekre - erre a következtetésre jutott az európai bizottság audiovizuális ügyekért felelős szervezete (European Audiovisual Observatory – EAO).
Hétfőn megjelent tanulmányában a 12 legnagyobb társaság, többek között a brit Sky, a luxemburgi RTL-csoport, az olasz Gruppo Mediaset, a francia Vivendi és az ugyancsak brit ITV első félévi eredményeit hasonlította össze az EAO. Ezek szerint a 12 elemzett cégcsoport összesen 17,6 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2010 első felében, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző évi 16,1 milliárdhoz képest. Két évvel korábban, 2008 első felében ugyanez az adat a mostanihoz hasonló, 17,6 milliárd euró volt.
A legerősebb bevételnövekedést azok a vállalatok érték el, amelyek elsősorban reklámbevételekkel finanszírozzák működésüket, s így a legjobban megérezték a 2008-2009. évi gazdasági visszaesést. Mai árfolyamon számolva a lengyel TVN (18,9 százalék), az olasz Mediaset (16,7 százalék), a francia TF1 (13,7 százalék) és a brit ITV (8,6 százalék) bevétele nőtt a legjobban az előző év hasonló időszakához képest.
A "fizetős" csatornákat kínáló médiacsoportok sikeresebben vészelték át a válságot, ám 2010. első félévi eredményeik vegyes képet mutattak. Az árbevételét tekintve legnagyobb európai szolgáltató, a British Sky Broadcasting Ltd. 10,2 százalékkal növelte bevételeit, míg a spanyol Prisa-csoport – egyedüli visszaeső vállalatként – 12,8 százalékos bevételcsökkenést szenvedett el. Ebben az időszakban a francia Vivendi-csoport 3,1, míg a német Sky Deutschland 1,6 százalékkal növelte eladásait.
Az EAO, amelynek 36 tagállama van, az Európai Bizottság fennhatósága alatt végzi tevékenységét. Céljai között szerepel az audiovizuális médiapiaci információk közvetítése, valamint a piac átláthatóságának növelése.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
A kollagénpótlás óriási divat lett a fiatalságkultusz korszakában. Személyenként változhat, hogy ki mit vár e fehérjétől: valaki feszes bőrt és örök fiatalságot, más hajerősítő hatást vagy nyugalmat remél, de a legtöbben csak fájdalommentes mozgásra vágynak. Gyógyszerészt és ortopéd szakorvost kérdeztünk.
A tárcavezető saját imázsa építésére használja a politikai tartalmú „családi” videókat.
Az országos albérletpiacon havi szinten 1,3 százalékos, éves szinten pedig 7,3 százalékos volt a növekedés.
Előfordult már, hogy egyszer csak azt érezte, megöregedett? Könnyen lehet, hogy ez nem szubjektív élmény volt.