szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német T-Online több száz vásárlói értékelést rendelt egy ügynökségtől, hogy feltuningolja internetes vásárlási oldalát – írja a Spiegel. A tekintélyes német hetilap információi szerint a megrendelt szövegeknek „pezsgő vásárlói vitát” kellett imitálniuk.

A Spiegel birtokába jutott belső levelezés szerint a T-Online célja az volt, hogy „felértékelje” internetes piacterét, ahol – a honlap állítása szerint – 1300 üzlet 4 millió árucikke található meg. A termékleírások optimalizálásával foglalkozó Textprovider nevű ügynökség szállította le a célnak megfelelő vásárlói értékeléseket, észrevételeket, amelyek az oldalon megvásárolható termékekről szóltak.

Az ügynökség jól megtervezte a mintegy ezer vásárlói álértékelést: a szövegírók azt az utasítást kapták, hogy bújjanak a vásárlók bőrébe és a lehető leghitelesebben és természetesen fogalmazzák meg a termékértékeléseket. Nem feltétlenül saját kútfőből kellett kiagyalniuk a szövegeket, hanem azt tanácsolták nekik, nyugodtan támaszkodjanak az interneten fellelhető valódi vásárlói értékelésekre. A valósághűség kedvéért negatív értékeléseket is kellett írniuk.

A Deutsche Telekom a Spiegelnek azt a magyarázatot adta a történtekre, hogy egy „túlbuzgó szolgáltató” a ludas és a konszern nem is tudott a megbízásról. Az online vásárlási portál a Telekom leányvállalata, a T-Online része, amely önállóan, az anyavállalattól függetlenül intézi üzleti ügyeit. A Telekom szóvivője szerint ezúttal alaposan túllőttek a célon, ezért a bejegyzéseket közben törölték. A Textprovider nem volt hajlandó nyilatkozni a Spiegelnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!