Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ez év november 1-jén módosul a túlsúlyos közlekedésre vonatkozó szabályozás.
A meghatározott össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló 26/2009. (VI. 22.) KHEM rendeletet 2010. november 1-jétől a 13/2010. (X. 5.) NFM rendelet váltja fel. A legfontosabb változás, hogy november 1-jétől a túlsúlydíj után áfát kell fizetni a nehézgépjárművek üzembentartóinak, az áfa mértéke 25 % - közölte a Magyar közút Nonprofit Zrt..
Ugyancsak fontos, hogy míg eddig csak a szakkíséretre vonatkozóan szerepeltek a rendelet egyik mellékletében részletes előírások, addig az újban már az egyéb kíséretről szóló feltételrendszer is teljes körűen le van írva. A személyi feltételeknél előírás lett például a „B” kategóriás jogosítvány és a 2 év vezetői gyakorlat, a tárgyi feltételeknél pedig a szakkíséretre vonatkozó előírások kiegészültek például a „túlméretes jármű” feliratú táblával, a jelzőőri tárcsával és a terelőkúppal.
Útvonal-engedélyezéssel és túlsúlydíj befizetéssel kapcsolatosan bővebb információkat a www.kozut.hu oldal Útvonal-engedélyezés menüpontja alatt olvashatnak.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Kilátogatott még a pályára Anya Taylor-Joy, de a magyar celebek is képviseltették magukat Liptai Claudiától Dobó Katáig.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.