Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége fenntartással fogadja a MÁV és a Volán társaságok holdingba szervezését-
Az érdekvédők rámutatnak; az összevonással átláthatatlan és kusza döntési szintek alakulnának ki, sérülnének a helyi érdekek, aminek legnagyobb vesztese az utazóközönség lenne. A közösségi közlekedésben a párhuzamosság a gyakorlatban nem olyan nagyságrendű, ami indokolná az összevonást; más a feladata a Volánoknak, a MÁV-nak és a BKV-nak. A munkástanács szerint a tervezett holding kárvallottjai a Volánok lesznek, mivel a cégcsoportnak nincs adósságállománya, míg a BKV-ra és a MÁV-ra súlyos teher nehezedik. Az összevonás befolyásolná a Volán-társaságok jövőbeni finanszírozását, ami az állam által megrendelt szolgáltatások ellentételezését jelenti.
A Volán társaságok és MÁV közös holdingba telepítése után a menetrend szerinti autóbuszos közlekedés alárendelt szerepet kapna. A Volánok háttérbe szorítása az érdekvédők azért is hibás döntés lenne, mert a települések hetvenöt százaléka csak közúton érhető el. A szakszervezet meghatározó feladatának tekinti a munkahelyek megőrzését és a jelenleginél korszerűbb, magasabb szolgáltatási színvonalat biztosító közösségi közlekedési rendszer működtetését. A szövetség közleményében azt is megfogalmazza, hogy ugyanakkor egyetértenek a közlekedési alrendszerek összehangolásával és nem vetnék el a huszonnégy Volán-társaság holdingba szervezését sem. A regionális közlekedésszervező irodák és a szaktárca apparátusa ezt a feladatot képes megoldani, így szerintük indokolatlanná válik a MÁV és a Volán holdingba szervezése.
A szakszervezet Budapesten és vonzáskörzetében is megvalósíthatónak látja a közlekedési alrendszerek integrációját, de szerintük az egész országra kiterjesztve irreális elképzelés az óriás cégek összevonása. A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége kompromisszumkész és azt szeretnék elérni, hogy a döntéshozók a Volán szakmát és az érdekvédelmi szervezeteket is vonják be a közlekedési alrendszerek jövőjét érintő előkészítő munkafolyamatokba.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Két héten belüli döntést ígért, de két nap után lecsapott három iráni nukleáris létesítményre Donald Trump azzal a bombával, amellyel csak az USA rendelkezik. Azt találgatják, első és második elnöksége eddigi legnagyobb kockázatvállalását előre kiszámított módon, furfangosan tette, vagy kiszámíthatatlan szeszélyből.
Lehetséges forgatókönyvek.
Értetlenül állnak „a várható intézkedések súlya előtt”.
Súlyos betegség Romániában azonosított juhhimlő, amely gazdasági károkat is okozhat.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?