Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A magyar beszállítók számának növelését szorgalmazza az ITD Hungary – Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség az Opel szentgotthárdi gyárában, ahol 2012-től fokozatosan három új motorcsaládot kezdenek el gyártani – írta az AutoPro.hu járműipari szakportál.
Az interjúban Solt Tamás, a General Motors Powertrain Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, nagy az elvárás a magyar beszállítók számának növelését illetően, s ezzel is magyarázható, hogy az ITD Hungarytól szervezett formában kapják azt a listát, amelyen a lehetséges beszállítók szerepelnek.
Hozzátette viszont azt is, hogy a beszállítók kiválasztásáról a németországi központban döntenek, a szentgotthárdi gyár vezetése csak ajánlásokat tud tenni a központnak, amit meg is tesznek.
Solt Tamás az interjúban szól arról is, hogy a következő évben 80-90 fővel, 2012-2015 között pedig évente 200-250 fővel kívánják növelni a foglalkoztatottak létszámát a szentgotthárdi gyárban.
Az ügyvezető igazgató szerint a létszámbővítéshez szükséges munkaerő nagy része a régióban megtalálható. Elsősorban operátorokra, technikusokra és karbantartókra lesz szükség, de keresnek majd 40-60 felsőfokú végzettségű embert, főként mérnököt is.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Sajtóértesülések szerint az izraeli hadsereg és több vezető biztonsági tisztviselő is ellenzi a lépést.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.