szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Az erős jen, és a folyamatos visszahívások sem lassították a világ legnagyobb autógyártóját, a Toyotát üzleti éve második negyedévében.

A japán Toyota a július és szeptember közötti három hónapban 98,7 milliárd jenes (1,22 milliárd dolláros) adózott eredményt ért el, ami több mint négyszerese a 2009 hasonló időszakában realizált profitnak. A szép számokat látva a Toyota vezetése javított egész éves prognózisán is: most úgy látják, hogy a 12 havi nyereség elérheti a 350 milliárd jent szemben a korábban kilátásba helyezett 340 milliárddal. Az előrejelzés módosítása azt mutatja, hogy a gyártó hírnevét az sem tépázta meg, hogy az elmúlt egy évben több mint 10 millió autót voltak kénytelenek visszahívni.

A sikeres második negyedévet néhány fontosabb piac talpra állásának köszönhette a cég. A Toyota hazai piacán 90, a többi ázsiai országban 62, a feltörekvő latin-amerikai, afrikai és közel-keleti államokban pedig 58 ezer autóval értékesített többet az említett időszakban, mint egy évvel korábban. Tovább szűkült azonban az európai és az amerikai piac: az Egyesült Államokban 3, míg Európában 41 ezer gépkocsival kevesebb kelt el.

A Toyota néhány napon belül már a negyedik japán autógyártó, amely javít egész éves előrejelzésein. Korábban a Honda, a Nissan és a Suzuki is hasonló lépésre szánta el magát, amely annak fényében lehet kissé meglepő, hogy a japán gyártók versenyképességének nem tesz túl jót az erős jen. Ráadásul a Toyota most erősebb helyi devizával számol, mint év elején.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!