Tetszett a cikk?

A dán Carlsberg sörgyártó 2010 harmadik negyedévében 8,3 százalékkal magasabb árbevétel mellett 31 százalékkal növelte nyereségét.

A nettó eredmény 1,95 milliárd dán koronára – 362 millió dollár - nőtt a bázisidőszaki 1,49 milliárd koronáról. Az árbevétel 16,36 milliárd koronáról 17,71 milliárdra emelkedett.

A társaság 40,8 millió hektoliter sört értékesített, ami 14 százalékos növekedést jelentett a 2009 harmadik negyedévében mért 35,8 millió hektoliterhez képest. Ennek a növekménynek ugyanakkor csupán a kisebbik része – 3 százalék – származott az organikus növekedésből, a javulás döntő hányadát az időközben végrehajtott akvizícióknak köszönhette a társaság.

A sörgyártó remek teljesítményét több pozitív tényező is segítette, ezek közül a legjelentősebb a javuló fogyasztói hangulat, a magára találó világgazdaság és az átlagosnál melegebb nyár voltak.

2010 egészére nézve a Carlsberg 10 milliárd korona fölötti működési eredménnyel számol, ami elemzők szerint nem jelenthet gondot, tekintettel arra, hogy a társaság első kilenc havi operatív eredménye meghaladja a 9,1 milliárd koronát.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!