Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A Népszabadság szerdai száma szerint már csak három cégnek van esélye, hogy elnyerje a repülőtéri taxiszolgáltatásra kiírt pályázatot, egyikük, a City Taxi pedig hirdetésben toboroz új munkaerőt.
A Budapest Taxi már nincs versenyben a ferihegyi repülőtéri taxiszolgáltatásra kiírt pályzaton - értesült a Népszabadság. A lehetséges nyertesek, a City Taxi, a 6x6 Taxi és a Főtaxi képviselői már több ajánlati körön is túl vannak. A lap piaci forrásokból úgy értesült, hogy a City Taxi vetéytársai megkérdőjelezik a tender tisztaságát, miután a Taxisok Világa című szakmai lap októberi számában a City már hirdetésben toboroz új munkaerőt, 150-200 olyan sofőrt, aki „szívesen vállalna nagyobb mennyiségű szolgáltatási lehetőséget a reptérről”. A hirdetés alapfokú angoltudást, nagy, maximum négyéves autót és saját névre szóló taxiengedélyt nevesít feltételként.
Tamás Miklós, a City Taxi elnöke a Népszabadságnak erre úgy reagált: a hirdetés szövege előzetes jelentkezést említ, s a szövegben az is benne van, hogy a jelentkezéseket kizárólag a reptéri tender esetleges megnyerése után dolgozzák fel. Mint mondta, a reptéri üzemelés 150-200 autóval bonyolítható le problémamentesen, de nem kívánnak ekkora bővítést végrehajtani, amíg nem látják a tender eredményét. Ugyanakkor, ha mégis nyernek, a jelenlegi 802 autós létszámukból mintegy százat át tudnak csoportosítani a reptéri fuvarokra mindaddig, amíg el nem érik a szükséges autószámot.
Október elején derült ki, hogy a ferihegyi reptér korábbi fuvarozó partnerével, a Zóna Taxival nem dolgozik tovább a reptér. Az üzemeltető Budapest Airport azért bontott szerződést a taxiscéggel, mert az nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.