Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A harmadik negyedévben 1,9 százalékkal csökkent az árutonna-kilométerben mért szállítási teljesítmény, miközben a szállított áruk tömege 9,3 százalékkal volt kisebb az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
Az első háromnegyed évben 3,2 százalékkal nőtt az árutonna-kilométerben mért szállítási teljesítmény, miközben a szállított áruk tömege 7,6 százalékkal volt kisebb az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Az első két negyedévben még 6,8 százalékkal és 5,4 százalékkal nőtt az árutonna-kilométerben mért teljesítmény az előző év azonos időszakához képest, míg a szállított áruk tömege minden negyedévben kisebb volt az egy évvel korábbinál, sorrendben 3,1 százalékkal, 9,1 százalékkal és 9,3 százalékkal.
Az első háromnegyed évben a helyközi személyszállításban az utasforgalom és az utaskilométerben mért teljesítmény az elmúlt évihez hasonló volt. Budapest-Ferihegy repülőtér utasforgalma lényegében stagnált, 6,3 millió fő volt.
A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik 45 ezres száma 25 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.