Európai járatokat indít az AirAsia X, Budapestre 2012-ben

A hosszú távú járatokat üzemeltető AirAsia X diszkont légitársaság az euróövezeti pénzügyi válság ellenére sem állt el tervétől, hogy járatokat indítson a kontinensre.

  • MTI MTI
Európai járatokat indít az AirAsia X, Budapestre 2012-ben

Moszkva, Budapest és Prága 2012-től, új gépek beszerzése után kerül fel a társaság célállomásai közé. A társaságnak 25 darab Airbus A330-300, megnövelt hatótávú repülőgépre van rendelése.

„"Semmi esetre sem fogom módosítani tervünket, hogy járatokat indítsunk Oroszországba, Magyarországra és a Cseh Köztársaságba” – jelentette ki Tony Fernandes, a társaság vezérigazgatója, hozzátéve, hogy vállalata a múltban már több válságos helyzetet is átvészelt. „Az elmúlt kilenc évben több pénzügyi válságot, olajválságot és politikai válságot éltünk túl és az emberek még mindig repülni akarnak. Úgy gondolom, hogy az AirAsia X éppenséggel megoldást kínál a helyzetre” – mondta.

Az igazgató az AirAsia X új-zélandi Christchurchbe induló első járatának avatása alkalmából vázolta fel vállalata terjeszkedési terveit. Az AirAsia X jelenleg Kuala Lumpur-i bázissal Ausztráliába, Kínába, Indiába, Iránba, Japánba, Tajvanra, az Egyesült Királyságba és Dél-Koreába üzemeltet járatokat. Hálózatát a jövő februárban egy párizsi járattal és 2011 folyamán valamikor New York-i és Los Angeles-i járatokkal bővíti.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.