szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A hosszú távú járatokat üzemeltető AirAsia X diszkont légitársaság az euróövezeti pénzügyi válság ellenére sem állt el tervétől, hogy járatokat indítson a kontinensre.

Moszkva, Budapest és Prága 2012-től, új gépek beszerzése után kerül fel a társaság célállomásai közé. A társaságnak 25 darab Airbus A330-300, megnövelt hatótávú repülőgépre van rendelése.

„"Semmi esetre sem fogom módosítani tervünket, hogy járatokat indítsunk Oroszországba, Magyarországra és a Cseh Köztársaságba” – jelentette ki Tony Fernandes, a társaság vezérigazgatója, hozzátéve, hogy vállalata a múltban már több válságos helyzetet is átvészelt. „Az elmúlt kilenc évben több pénzügyi válságot, olajválságot és politikai válságot éltünk túl és az emberek még mindig repülni akarnak. Úgy gondolom, hogy az AirAsia X éppenséggel megoldást kínál a helyzetre” – mondta.

Az igazgató az AirAsia X új-zélandi Christchurchbe induló első járatának avatása alkalmából vázolta fel vállalata terjeszkedési terveit. Az AirAsia X jelenleg Kuala Lumpur-i bázissal Ausztráliába, Kínába, Indiába, Iránba, Japánba, Tajvanra, az Egyesült Királyságba és Dél-Koreába üzemeltet járatokat. Hálózatát a jövő februárban egy párizsi járattal és 2011 folyamán valamikor New York-i és Los Angeles-i járatokkal bővíti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A Ryanair megspórolná a másodpilótákat

Takarékossági megfontolásból megszüntetné a másodpilóta alkalmazását a rövid távú repülőutakon az egyik legnagyobb európai fapados légitársaság, a Ryanair vezérigazgatója, aki szerint a mai technológiai színvonal lehetővé teszi, hogy a gépeket egyetlen pilóta vezesse.

MTI Gazdaság

Kivonul Ferihegyről a Ryanair

Kivonul a Ryanair Budapestről, miután a diszkont légitársaság nem tudott megegyezni a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airporttal a díjak csökkentéséről. A BA nem aggódik, úgy véli, hogy a versenytársak hamar kitöltik a Ryanair hagyta piaci űrt.

kadarm Shake

Újabb fapados ötlet: repülés ülőhely nélkül

Hallottunk már furcsa ötleteket, láttunk groteszk találmányokat, amelyek a légitársaságok költségcsökkentő törekvéseit hivatottak szolgálni. Tökéletesen beleillik ebbe a sorba az Aviointeriors Group nevű olasz cég, amely egy repülőgépekre tervezett nyereghez hasonló ülőhelyet mutatott be a héten. Több utas, kevesebb hely, félig állva utazás - ez lenne a jövő?

MTI Gazdaság

Fapadost tervez az Air France

Fapados légitársaság létrehozatalát tervezi az Air France belföldi utak lebonyolítására, hogy versenyre keljen a Franciaországban már működő Easyjettel.

hvg.hu Gazdaság

Súlyosan veszteséges a WizzAir egy cseh lapjelentés szerint

A 2009. márciusban zárult üzleti évben csoportszinten 9,5 millió euró veszteséget könyvelt el a WizzAir fapados légitársaság, miközben mindeddig azt közölte, hogy nyereséges - írja a Napi Gazdaság a cseh Mladá Fronta Dnes oline kiadására hivatkozva.