Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Januárban megegyezés születhet az oroszokkal a Malév sorsáról Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter szerint. A miniszterrel a szerdai Napi Gazdaság közöl interjút.
A lap szerdai számában megjelent terjedelmes nyilatkozatban a miniszter közölte, hogy a továbbiakban nem lesz orosz tulajdon a magyar légitársaságban. Fellegi Tamás elmondta, hogy január közepén-végén lehetséges a következő oroszországi tárgyalási forduló. Az előkészítése során az energetikai együttműködési csomag témája közelebb van a megoldáshoz, a Molban lévő orosz Surgutneftegas (Szurgutnyeftegaz) tulajdonában lévő részvénypakettről folyó tárgyalások már lassabban haladnak.
A Paksi Atomerőmű bővítésének orosz közreműködésére vonatkozó kérdésre Fellegi Tamás azt válaszolta: szerencsésnek tartaná, ha több országból származó vállalatok alkotnának konzorciumot a pályázatra. Megjegyezte: az atomerőmű bővítéséről az orosz mellett német, francia, amerikai, finn és dél-koreai partnerekkel is folytak már megbeszélések. A minisztérium azt javasolja a kormánynak, hogy az atomerőmű bővítésről a tél folyamán döntsön. Fellegi Tamás megemlítette, hogy a tárca elkészítette az energiastratégiát, ami hamarosan a kormány elé kerül. Ennek jóváhagyása után lehet foglalkozni a paksi bővítés időzítésével és módjával. Ekkor határoz a kormány a finanszírozás kérdésében is. A döntés előkészítéséhez a nemzeti fejlesztési minisztérium legalább három verziót készít.
"Az Új Széchenyi Tervet (ÚSZT) január 15. környékén hirdetjük meg" - nyilatkozta a miniszter, hozzátéve, hogy a tárca foglalkozik olyan konstrukcióval is, amelyek hitelformájú támogatást adnak kis- és közepes vállalkozásoknak. A negyedik mobilszolgáltatói pályázatra vonatkozó kérdésre pedig azt mondta: a tendert esetleg 2011-ben lehet kiírni a magyarországi piaci mozgásoktól függően. A tárca elkészítette az egységes személyszállítási törvény tervezetét, ami várhatóan hamarosan a kormány elé kerül. Ezzel együtt dönt a kormány arról, hogy a közösségi közlekedési holding milyen szervezetben és finanszírozási rendben dolgozzon.
Fellegi Tamás szólt arról is, hogy áttekintették az összes PPP (public private partnership) programot, amelynek elkészítették a jogi és a pénzügyi értékelését is. A kisebb értékű szerződéseknél tárgyalásokat kezdeményeztek a partnerekkel. A miniszter beszélt arról is, hogy vannak olyan PPP-programok, amelyeknek rövid távon tervezik a visszavásárlását, állami kivásárlását. A döntés már megszületett arról, hogy egyes esetekben milyen megoldást szeretne a kormányzat. Gyakorlatilag mindenre akad példa a kulturális jellegűtől az oktatásig - kivéve a börtönépítési projekteket.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.