szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai internetezők több mint kétharmada fizetett már az internetes tartalmakért. A felhasználók elsősorban zenét, szoftvereket, alkalmazásokat és pornót vásárolnak a neten.

A Pew Internet & American Life Project kutatása szerint az amerikai internet-felhasználók 65 százaléka fizetett már a világhálón szolgáltatott tartalmakért. A legtöbben zenét és számítógépes szoftvereket vásárolnak, ezek a tartalmak adják a piac harmadát; az okostelefonokra gyártott alkalmazások is igen népszerűek, a letöltési piac több mint 20 százalékát adják. A játékok iránti érdeklődés is számottevő, a fizetett letöltések 19 százaléka ebből a kategóriából kerül ki.

A felmérés eredménye első látásra határozottan cáfolja azokat a vélelmeket, melyek szerint a fizetős tartalomszolgáltatás nem él meg az interneten. Alaposabban szemügyre véve azonban kiderül, még mindig kevesen vannak azok, akik rendszeresen hajlandók zsebükbe nyúlni a netes tartalmak elérése érdekében (a megkérdezettek mindössze 16 százaléka jelezte: hatnál is több alkalommal fizetett online tartalomért). Az idősebbek ráadásul mereven elzárkóznak a fizetős tartalmak elől - a Pew kutatása is megerősíti azt korábbi megállapítást, miszerint az idősebb korosztály internet-használati szokásai a fiatalabb generációkéhoz képest roppant korlátozottak.

A tartalomért fizetni hajlandó felhasználók többségének érdeklődési köre ráadásul igencsak korlátozott - hiába keresnénk a válaszadók között olyat, aki a híreket, zenei tartalmakat, szoftvereket és telefonos alkalmazásokat egyaránt az interneten vásárolja.

Az mindenesetre biztosnak látszik, hogy az Apple sikere hosszú távon is meghatározhatja a fizetős tartalmak értékesítésének módszereit - a zenei tartalmakat szolgáltató iTune mellett az iPhone, iPod és iPad alkalmazások adják a piac javát, s ez várhatóan a közeljövőben is így marad.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!