Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A Világgazdaság szerint a 2010-es kötelező kampány nyomán átalakulhat a piac.
Átrendeződhet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piac a 2010-es kampány eredményeként - írja a Világgazdaság az eddig összesített adatok alapján. 2010 november végéig körülbelül másfél millióan váltottak biztosítót azok közül, akiknek 2011. január 1-jén járt volna le a régi szerződésük - ilyen a biztosítottak 90 százaléka.
Az előzetes adatok szerint az egyik nagy nyertes a K&H Biztosító volt. Ennél a társaságnál év közben további növekedést várnak, ezzel az ügyfélszámot tekintve az Allianz mögött a másodikak lehetnek a piacon. A K&H-hoz eddig 330 ezer új szerződés érkezett be és 100 ezer szűnt meg - írja a Világgazdaság.
Szintén növelheti piaci részesedését a Signal Biztosító, amely 40 ezer szerződést kötött és 10 ezret szüntettek meg náluk az ügyfelek. Az ügyfélszámot tekintve pozitív a mérleg a Posta Biztosítónál és az Unionnál is. Az online alkuszok szerint javíthatott még pozícióin a Köbe és az MKB, az újonnan piacra lépett, román Astra Biztosító pedig 1200 ezres ügyfélállományt szerezhetett. A legerősebb a kgfb piacon továbbra is az Allianz.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.