szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Audi minden korábbinál több kocsit adott el tavaly, és a saját értékesítési célját is felülmúlta.

A német társaság 1,092 millió autót értékesített 2010-ben, 15 százalékkal többet az egy évvel korábbi 999.700-nál. Az értékesítés bő 100 ezerrel meghaladta az 1,08 milliós értékesítési előirányzatot - mondta Rupert Stadler, a Magyarországon 900 millió eurós beruházásra készülő cég vezérigazgatója.

Stadler a Las Vegas-i CES elektronikai kiállításon beszélt az értékesítés alakulásáról. Az évente rendezett kiállításon autóipari cégek eddig nemigen vettek részt, az Audi is csak idén jelent meg először. A német autógyártó vezetője tartotta az egyik megnyitó beszédet, amelyben elmondta például azt, hogy vállalata egyre inkább hasonlít egy szoftverfejlesztő cégre, és hamarosan eljön a "behálózott autók" kora. 

A Volkswagen csoporthoz tartozó Audi főnöke szerint a jövő sofőrjei online kapcsolaton keresztül kapják a biztonságos közlekedéshez szükséges adatokat, amelyek - legalábbis az Audi fejlesztési tervei szerint - a szélvédőn jelennek majd meg. A műszerfalat pedig egy nagy tudású digitális kijelző válthatja fel, amely például háromdimenziós navigációs rendszerrel támogatja az autó vezetőjét, és csak a sofőr ízlésétől, kedvétől függ majd, hogy hol helyezkedik el a kijelzőn a sebességmérő, vagy éppen a fordulatszám mutató.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!