Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Kalifornia állam pénzügyi nehézségei miatt lassítja gyártási ütemét, és 60 dolgozó elbocsátására kényszerül a NABI (North American Bus Industries) kaposvári autóbuszgyártó üzeme, ugyanakkor új fejlesztésekbe kíván kezdeni a cégcsoport Magyarországon - derült ki a vállalkozás közleményéből.
A nehézségek abból fakadnak, hogy Los Angeles közlekedési vállalata finanszírozási gondok miatt egyelőre nem kéri a szerződés szerint 2011-re tervezett 100 darab kompozit autóbusz leszállítását, ezért kényszerül a kaposvári üzem mintegy 60 fős létszámleépítésre. A NABI mindent megtesz annak érdekében, hogy a közeljövőben ismét teljes kapacitással működhessen a kaposvári egység - fogalmaz a közlemény. Első lépésként még januárban megkezdi egy új, az amerikai piac legújabb igényeihez igazodó kompozit autóbusztípus fejlesztését. Emellett igyekszik minden segítséget megadni a nehéz helyzetbe került dolgozóinak.
Az amerikai piac harmadik legnagyobb autóbusz-gyártója a nehézségek ellenére bizakodó, ezért a tervek szerint folytatja a magyar és európai piacokra szánt Sirius járműcsaládjának fejlesztését, az elővárosi-helyközi, és gázbusz kivitelű autóbuszokkal. Emellett a legújabb amerikai piaci igényekhez igazodva kezdi meg 40 láb hosszúságú kompozit autóbuszainak fejlesztését is annak érdekében, hogy sikerrel vehessen részt az idén tavasszal kiírásra váró újabb tengerentúli pályázatokon.
A közlemény szerint a fejlesztésekben a Magyarországon mintegy négyszáz főt foglalkoztató NABI továbbra is számít a budapesti és kaposvári üzem kiváló magyar mérnök- és szakembergárdájára. A kompozit járművek fejlesztése Kaposváron kezdődik, közel kétmillió dollár értékben. A cég ezzel is jelezni kívánja, hogy hosszú távon gondolkodik magyarországi aktivitásaiban, és mind a magyar, mind az amerikai piacon pozíciói megtartására és erősítésére törekszik.
A közlemény leszögezi, a NABI a gazdasági válság 2008-as kirobbanása ellenére sikeresen működött az elmúlt két évben, és több százmillió forintos beruházással a magyar és európai piacra is kifejlesztette új autóbuszcsaládjának első tagját, a NABI Siriust. Az Egyesült Államokban több állam is drasztikus takarékossági intézkedésekre kényszerült, amelyek részeként elhalasztották a közlekedési beruházásokat. A korábban a NABI stabil piacának számító Kalifornia állam gazdasági nehézségei miatt kialakult bizonytalanság érinti a cég minden gyártóbázisát, így a kaposvári üzemet is.
Ugyanakkor a NABI budapesti, acélvázas autóbuszokat gyártó üzeme továbbra is program szerint működik, az első félévre lekötött megrendelés-állománnyal rendelkezik. Többek között a Florida állambeli Broward és a coloradói Fort Collins város számára készít dízel, hibrid és CNG gázhajtású autóbuszokat.
A NABI kaposvári üzemében készül a világ egyetlen teljesen kompozit vázszerkezetű autóbusza, a NABI CompoBus. A kaposvári üzem alapkövét zöldmezős beruházásként 2000-ben tették le, és 2002-ben indult meg a különleges autóbuszok gyártása. A NABI eddig közel 5 milliárd forintot fordított a kaposvári üzem megépítésére és a fejlesztésekre, amelynek eredményeképpen eddig több mint 500 kompozit autóbusz-karosszériát gyártott és szállított le megrendelőinek - áll a közleményben.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.