Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Felvehetné a harcot a kormány az emelkedő benzinárral – számolt be pénteki számában a Blikk.
A döntéshozók egy tollvonással akár 25 forinttal is mérsékelhetnék a 95-ös benzin árát, a gázolajét pedig bő 7 forinttal. Ehhez elegendő lenne az Európai Unió által elvárt minimumszintre csökkenteni a jövedéki adót. Az üzemanyagok árába az uniós országoknak kötelező beépíteni az úgynevezett jövedéki adót, ami független attól, éppen milyen drága a benzin vagy a gázolaj – magyarázta Radisov Máté közgazdász.
„A jövedéki adó Magyarországon jelenleg a benzin esetében literenként 120 forint, a gázolajnál 97,3 forint. Az unió által elvárt minimum viszont csak körülbelül 100 forint, illetve bő 90 forint, vagyis lenne tér arra, hogy a kormány akár 20, illetve 6-7 forinttal csökkentse ezt az adót. Sőt, mivel a jövedéki adóra is megfizettetik a 25 százalékos áfát, így a csökkentés duplán mérsékelné az árat: a benzin literje 25, a gázolajé 7-8 forinttal kerülne kevesebbe.”
Ezzel a lépéssel egy év alatt az autósok 40-50 milliárd forinttal is kevesebbet hagynának a benzinkutaknál. Viszont Radisov szerint a mostani szigorú költségvetési politika mellett az állam valószínűleg nem fog lemondani a több tízmilliárdos adóbevételről.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.