szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Meghaladta a 100 milliárd eurót a Carrefour bevétele tavaly, a legnagyobb európai központú áruházlánc eredményét elsősorban a feltörekvő gazdaságokban bővülő forgalom javította.

A francia alapítású multinacionális vállalat bevétele 101 milliárd euró volt, ami 5,8 százalékos növekedés az előző évihez képest, és nagyjából akkora összeg, mint a teljes évi magyar hazai össztermék (GDP). A működési eredmény 3 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 2,7 milliárdról. 

A 35 országban több mint 15 ezer nagyáruházat és kisebb boltot üzemeltető cég forgalma leginkább a feltörekvő országokban nőtt; Latin-Amerikában 14,6 százalékos, Ázsiában 14,9 százalékos bővülést regisztráltak. Ugyanakkor a forgalom legnagyobb részét továbbra is a hazai piacon és Európában bonyolítja le a cég; Franciaországban közel 42 milliárd euró, az összes többi európai piacon együttvéve pedig 33,6 milliárd euró volt a Carrefour forgalma.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!