MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A cégvezetők visszanyerték a válság során elveszett bizalmat és az intézmények hitelessége is javult tavaly - derült ki az Edelman Trust Barometer 2011-es felméréséből.
A vállalatokkal szembeni bizalom erősödött tavaly, s cégeknek a legtöbb országban nagyobb a hitelük, mint a kormányoknak - derült ki az Edelman Trust Barometer kedden közölt felméréséből. A 23 országban elvégzett kutatás során megkérdezettek 56 százaléka jelezte: megbízható forrásnak tartja a cégvezetőket (tavaly csak a megkérdezettek 54 százaléka hitt a vállalatoknak). Az üzleti élet szereplőivel szembeni bizalom a legnagyobb mértékben Brazíliában és Németországban nőtt, míg hitelük az Egyesült Államokban csökkent a leginkább.
Az amerikaiak szemében újra hiteltelenebbé váltak a vállalatvezetők 2010-ben. Az Edelman felmérése szerint a tartósan magas munkanélküliség és a továbbra is borús álláspiaci kilátások miatt az amerikaiak intézményekbe vetett bizalma is érzékelhetően csökkent. A kilábalás első jeleire az ületi élet szereplőivel szemben tanúsított bizalom utólag jobbára megalapozatlannak bizonyult a tengerentúlon - míg 2009-ben még a megkérdezettek 54 százaléka hiteles forrásnak tartotta a cégeket, mára csak 46 százalékuk nyilatkozott hasonlóan. A kormány, a társadalmi szervezetek és a média hitelessége is romlott - az amerikaiak politikusokkal szemben táplált bizalmatlansága immár az országlista utolsó helyén szereplő oroszokéhoz mérhető - derült ki a felmérésből.
Az ismétlés a bizalom alapja
A válság gazdasági, politikai hatásai tehetők felelőssé az intézményekkel és üzleti szereplőkkel szembeni szkepticizmus erősödésének az Edelman vezérigazgatója szerint. A bizalom globális erősödése sem feltétlenül lesz permanens - továbbra is élénk figyelem kíséri a vállalatok működését és kommunikációját. A hitelesség azonban még mindig meghatározó a fogyasztási szokások szempontjából: a válaszadók 85 százaléka vásárolta azoknak a cégeknek a termékeit, amelyekben megbízott, míg a kommunikációs szempontból hiteltelen vállalatok termékeitől a megkérdezettek 73 százaléka távol tartotta magát.
A válság során kialakult bizalmatlanság jelentősen megnehezíti a cégek működését - a negatív híreknek sokkal könnyebben adnak hitelt, mint a pozitívoknak (az Edelman felmérése szerint egy kedvezőtlen megítélésű vállalattal kapcsolatos negatív hírt első hallásra a megkérdezettek 57 százaléka hajlamos elhinni, míg a pozitív híreknek csak 15 százalékuk ad hitelt.) A hír hitelességét az ismétlés természetesen növeli, ám a fejlett országokban mára ötször-hatszor kell elhangzania egy információnak ahhoz, hogy igazként értékeljék a hallgatók (a válság előtt ennél jóval kevesebb ismétlés is elég volt).
A vállalatok megítélése egyre kevésbé függ pénzügyi teljesítményüktől - sokkal fontosabb termékeik minősége, működésük átláthatósága és társadalmi felelősségvállalásuk. A cégek társadalmi felelősségvállalása még a részvényesek számára is fontossá vált, így egyre többen vannak azok is, akik szerint a vállalatok működését a jelenleginél erősebb állami felügyelet és szabályozás alá kell vonni (a megkérdezettek 61 százaléka szerint a felelősségteljes működés záloga a szigorúbb szabályozás).
Hol tájékozódunk az idén?
A szóvivők, szakértők hitele is javult 2010-ben az Edelman szerint, míg az átlagember véleményére megint kevesebbet adunk, annak ellenére, hogy a válság kitörése után a "szomszéd" számított az egyik legmegbízhatóbb információforrásnak.
Ha meg akarunk tudni valamit, elsősorban az internetes keresőkhöz fordulunk információért. A hivatalos online hírportálokat csak kiegészítő tájékozódási pontként, mintegy megerősítésként használjuk, a televíziót és a nyomtatott sajtót pedig még ennél is kevésbé figyeljük, annak ellenére, hogy a hagyományos híradások továbbra is a legmegbízhatóbb forrásnak számítanak a nagyobb országokban.
A legmegbízhatóbb vállalati szektor harmadik éve a technológiai ágazat lett. 2010-ben az autóipari szektorral szembeni bizalom jelentősen nőtt, a bankokkal szembeni bizalom pedig tovább csökkent. Világszerte a megkérdezettek fele nyilatkozott úgy, hogy hisz a pénzügyi szolgáltató cégeknek - a bankok a múlt év végére az egyik legkevésbé hiteles szereplőkké degradálódtak. Az USA-ban különösen akut a helyzet; itt tavaly még a válaszadók 75 százaléka hitt a bankoknak, idén már csak 25 százalékuk ad hitelt a kommunikációjuknak. Az írek mindössze 6 százaléka, a britek 16 százaléka ad hitelt egy bankvezető nyilatkozatának.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Hétfőn vált le a Nemzetközi Űrállomásról a magyar kutatóűrhajóst is szállító Dragon űrhajó. Kövesse velünk, cikkünk folyamatosan frissül!
Bár a kormány mind az ipari, mind a háztartási méretű szolárfejlesztéseknél behúzta a féket, a kapacitások bővülnek, sorra dőlnek a rekordok.
A miniszterelnök vejeként megtanulta, hogy bizonyos dolgoktól távol kell magát tartania – nyilatkozta az épp Amerikába készülő üzletember.
A kormánybiztos aggodalmai nem jutottak el a katonakoporsókról és a kerítést átvágó Magyar Péterről készült kamuvideók készítőihez.
Időnként a szél is viharos lehet.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.
Közigazgatási hatósági eljárásban vizsgálják halálának körülményeit.
Továbbra sincs egyértelmű bizonyíték a kárpátaljai magyar férfi megverésére.