szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Napi Gazdaság keddi számában azt írja: pontos választ nem adott a szaktárca arra, hogy a jelenlegi 7.200 kilométer vasúti pályából hova lesz 1.200 kilométer, miután az Új Széchenyi terv 6.000 kilométerrel számol.

A tárca a lap megkeresésére azt a választ adta: minél kiterjedtebb és hatékonyan működtethető vasúti pályahálózat fenntartásában érdekelt a minisztérium. 

A Napi Gazdaság szerint az Új Széchenyi terv viszont gyakorlatilag "beismeri", hogy nem lehet fenntartani gazdaságtalan pályaszakaszokat, hiszen a dokumentum szerint a "vasúti pálya méretét a hosszú távú érdemi fenntarthatóság jegyében szükséges meghatározni. Mind a felhasznált finanszírozási eszközök, mind az alágazat megítélése szempontjából olyan pályahálózat-méret alakul ki, amely állami oldalról a társadalom előtt is vállalható finanszírozást igényel".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!