Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) közölte: nagy számban megsértették a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályokat a szövetkezeti hitelintézetek és a pénzügyi vállalkozások, emiatt eddig mintegy 4 millió forint bírságot szabott ki rájuk.
A PSZÁF közleményében ismerteti: a felügyeletnek kiemelt feladata a fogyasztók érdekeit védő jogszabályok betartatása, ennek az is fontos része, hogy a pénzügyi szolgáltatók rendelkezzenek olyan, a fogyasztók számára is könnyen hozzáférhető szabályzattal, amely iránymutatást ad a reklamációk, fogyasztói panaszok gyors és korrekt kezelésére.
A felügyelet 2010 októberétől mintegy 120 pénzügyi vállalkozásnál és szövetkezeti hitelintézetnél indított fogyasztóvédelmi témavizsgálatot, azt tekintette át, hogy az intézmények eleget tettek-e a 2010 januárjától életbe lépett panaszkezelési előírásoknak.
A vizsgálat megállapította: több pénzügyi intézmény nem a hatályos jogszabályok alapján készítette el panaszkezelési szabályzatát. A piaci szereplők egy része nem jelölte meg pontosan a panaszügyintézés helyének nyitvatartási, vagy - telefonos panasz esetén - hívásfogadási idejét, vagyis az ügyfelek nem kaptak teljes körű panaszügyintézési tájékoztatást. Több pénzügyi intézmény a jogszabály előírása ellenére sem biztosítja a hét egy munkanapján a 8-20 óráig történő telefonos panaszkezelést, illetve hangrögzített hívásfogadást és ügyintézést.
A megállapított jogszabálysértések miatt a felügyelet eddig határozataiban 25 intézmény esetében 3,9 millió forint bírságot szabott ki, és kötelezte őket a hiányosságok pótlására. A bírságok összegét a felügyelet az érintett intézmények kisebb piaci részesedéséhez mérten állapította meg. A közlemény szerint a még folyamatban lévő eljárások többségében is hasonló problémák állapíthatók meg, ugyanakkor az intézmények jó része a vizsgálat megindítását követően gyorsan megkezdte a hibák kijavítását.
A felügyelet továbbra is határozottan elvárja a pénzügyi szervezetektől a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartását, illetve a panaszok díjmentes, lehetőség szerint gyors, fogyasztóbarát és méltányos ügyintézését, ennek érdekében a pénzügyi intézmények számára honlapján panaszkezelési mintaszabályzatot tett közzé - közölte a PSZÁF.
A jogszabályok többek között előírják: az ügyfelek a pénzügyi intézményeknél szóbeli panaszukat valamennyi, számukra nyitva álló helyiségben nyitvatartási időben, ennek hiányában az intézmény székhelyén munkanapokon 8-16 óra között megtehetik, a telefonon érkező ügyfélpanaszokat legalább a hét egy munkanapján 8-20 óráig, elektronikus eléréssel pedig folyamatosan fogadniuk kell.
A telefonos panaszokat az intézményeknek rögzíteniük kell, s azokat egy évig meg kell őrizniük, igény esetén az ügyfél kérésére visszahallgathatóvá kell tenniük, illetve az arról készített jegyzőkönyvet az érintett ügyfeleknek ingyenesen át kell adniuk. A pénzügyi intézményeknek a panasz közlését követő 30 napon belül írásban meg kell küldeniük az ügyfélnek a panasszal kapcsolatos megindokolt álláspontjukat. A panaszkezelési szabályzatoknak a panaszügyintézés helyét, levelezési és elektronikus címét, telefonszámát és faxszámát is tartalmazniuk kell.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.