Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hazai kereskedelmi láncok úgy hirdetettek meg "magyar termék"-ként fogyasztási cikkeket, hogy az előállításukhoz használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek.
Megtévesztő hirdetések miatt indított eljárásokat a Gazdasági Versenyhivatal hazai kereskedelmi láncokkal szemben, miután azok úgy hirdetettek meg "magyar termék"-ként fogyasztási cikkeket, hogy az előállításukhoz használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek, illetve származási helyük több esetben nem is Magyarország.
A GVH csütörtöki, az MTI-nek eljuttatott közleménye szerint a CBA franchise-rendszer tagja, a Hansa-Kontakt Kft. egyik reklámkiadványban olyan termékeket is magyar termékként hirdetett, amelyek származási helye nem Magyarország volt. A példák közé sorolják a Szerencsi Party étbevonót, illetve a Tomi Kristály mosóport is.
Az Aldi "Magyar minőség" felirattal látja el nagy számú, a forgalmazásában lévő termékeket. A feliratot nemzeti színű háttér előtt kiemelten jeleníti meg az áruházi polccímkéken, televíziós reklámokban, reklámkiadványaiban, utcai plakátokon. A "Magyar minőség" szlogennek a magyar nemzeti színekkel való együtt alkalmazása - valószínűsíthetően tévesen - azt a látszatot keltheti a fogyasztóban, hogy magyar terméket vásárol, annak ellenére, hogy egyes ilyen szlogennel hirdetett termékek ugyan Magyarországon nyerték el forgalomba hozatali végső formájukat, ám a termékek előállításához használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek.
Az Auchan egyik reklámkiadványában "Auchan Hungarikum" szlogennel olyan termékek jelentek meg, amelyek nem tartoznak a közismert hungarikumok körébe és azt a látszatot kelthetik, hogy 100 százalékban magyar termékről van szó. E termékek között azonban vannak olyanok, amelyeket 100 százalékban külföldi tulajdonban lévő vállalkozások állítanak elő, és a felhasznált alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek. Ide sorolták a Rama margarint, az Omnia kávét, a Sió rostos őszibarackot, de a Borsodi és a Soproni sört is.
A SPAR, a Spar, Interspar és Kaiser's üzlethálózatokat érintő országos reklámkiadványaiban is úgy hirdetett meg "magyar termék"-ként termékeket, hogy azok származási helye nem Magyarország. A GVH ezért a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt a versenyfelügyeleti eljárást indít.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.