Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Közel tízezer négyzetméteres új irányító központtal és a legmodernebb technológiával fejleszti a hazai légi közlekedés infrastruktúráját a magyar légiforgalmi szolgálat, a beruházás összértéke eléri a 11 milliárd forintot - közölte a HungaroControl Zrt.
A közép-európai térség légi navigációjának versenyképességét is növelő beruházás alapkövét hétfőn Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár, Szepessy Kornél, a HungaroControl elnök-vezérigazgatója és Ughy Attila XVIII. kerületi polgármester helyezte el Budapesten. A költségek több mint 80 százalékát, közel 9,4 milliárd forintot a HungaroControl Zrt. saját forrásból finanszíroz. A fennmaradó 1,6 milliárd forintot az Európai Unió a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv keretében biztosítja.
A 2012 szeptemberében üzembe lépő létesítmény révén műszaki-technológiai szintjét tekintve a HungaroControl lesz a régió egyik élenjáró légiforgalmi szolgálata. Tavaly 9,49 millió járat, forgalmasabb napokon 28 ezer repülőgép közlekedett Európa felett, és mértékadó prognózisok szerint ez a szám húsz éven belül akár a duplájára is növekedhet. Ez óriási kihívások elé állítja majd a kontinens légiforgalmi iparágát, amely hatékonyságában jelenleg messze elmarad az Egyesült Államok mögött - áll a közleményben. A forgalomnövekedés miatt bekövetkező torlódások és késések évi mintegy 1 milliárd euró többletköltséget jelentenek főként a légitársaságoknak és az utasoknak, nem beszélve a környezetben okozott károkról.
"A kapacitások jobb kihasználása és a hatékonyság növelése csak folyamatos fejlesztéssel érhető el. A HungaroControl beruházási programja példaértékű más országok számára is, mert amellett, hogy felkészül a növekvő igények legmagasabb szintű kiszolgálására, fokozza a közép-európai légi forgalmi irányítás teljesítményét is" - értékelte a fejlesztést Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a közlemény szerint. Schváb Zoltán helyettes államtitkár szerint "szakmai tudása, technológiai előnye és aktív stratégiája képessé teszi a HungaroControlt arra, hogy a térség egyik vezető légi navigációs szolgálata legyen". Hozzátette: a HungaroControl már most megfelel azoknak a 2014-re meghatározott követelményeknek, amelyekkel az Európai Unió a kontinens légiforgalmi irányításának versenyképességét kívánja fokozni.
A magyar légiforgalmi szolgálat gyakorlatilag nulla másodperc késést okoz a légitársaságoknak és az utasoknak, díjtételei pedig több mint 30 százalékkal alacsonyabbak az európai átlagnál - fűzte hozzá. A beruházás első lépéseként felépítenek egy közel tízezer négyzetméter alapterületű, háromemeletes, új légiforgalmi irányító központot, amit korszerű, IP alapú kommunikációs rendszerekkel szerelnek fel. A második lépcsőben kerül sor a mostani hardver eszközök lecserélésére, a szoftverek frissítésére, a jelenleg is világszínvonalú MATIAS légi navigációs rendszer továbbfejlesztésére. Az új irányító központban várhatóan 2012 szeptemberében kezdődhet meg a munka.
A jelenlegi, megüresedő irányító központban a HungaroControl egyedülálló légi navigációs tudásközpontot hoz létre, a régió egyetlen olyan centrumát, ahol valós adatok alapján, az irányító teremmel azonos technológiai környezetben modellezhető bármilyen légtérbeli esemény. Itt kap majd helyet az oktatási célokat szolgáló, háromdimenziós toronyszimulátor is, amelyet a HungaroControl szintén továbbfejleszt, hogy a mostani 180 fokos látószög helyett a repülőtéri környezetet teljesen valósághű, 360 fokos panorámaképen jelenítse meg.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.