szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Befejezte a múlt héten a munkálatokat a 4-es metró alagútjainak fúrását végző Bamco konzorcium, de a beruházó és a megrendelő között vita alakult ki a pluszköltségekről, és elképzelhető, hogy a társaság bírósághoz fordul - írta keddi számában a Napi Gazdaság.

A lap szerint a látványosabb munkák már korábban véget értek, a pajzsok még tavaly júniusban megérkeztek a Keleti pályaudvarhoz. Az alagutak 2010 szeptemberére teljesen üresek voltak. A lap szerint a nemzetközi gyakorlattal ellentétben a megbízó DBR a kiürítést követően nem vette át azt alagutat, holott szakaszaiban is megtehette volna.

Eközben a megrendelő folyamatosan késéssel vádolta a konzorciumot, és 20,7 millió eurós késedelmi bírságot számolt fel, amelyből 16-17 milliót le is hívott a számlájáról. A Bamco vitatja ennek jogosságát. A vállalkozó ezenkívül a megnövekedett kivitelezési időtartam és a projekt drasztikus módosításai miatt 45-50 millió eurót követel a megbízótól, de a DBR tavaly augusztus óta nem hajlandó ezt kifizetni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!