szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az MTI által megkérdezett - névtelenséget kérő - szakemberek úgy fogalmaztak: "aggodalommal figyelik a kialakult helyzetet".

Visszavonta négy tag megbízatását a borágazati marketingprogramok kidolgozásáért felelős bormarketing bizottságban Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter az agromonitor.hu. honlap értesülése szerint.

A Vidékfejlesztési Minisztériumban (VM) az MTI érdeklődésére későbbre ígértek információt az ügyben. Az MTI által megkérdezett - névtelenséget kérő - szakemberek úgy fogalmaztak: "aggodalommal figyelik a kialakult helyzetet". Az Agromonitor.hu szerint a javaslattevő grémiumból távoznia kellett Geönczeöl Attila elnöknek, Csathó Pál és Kampósné W. Grácia marketing szakembernek, és Tálas László borásznak. Két további borász - Szepsy István már januárban, Marozsán Judit pedig egy hónapja - lemondott, így jelenleg hat poszt betöltetlen a tizenhárom fős testületben. 

A bizottságot a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) – a meghatározó borász szervezetek tiltakozása közepette – tavaly decemberben alakította újjá, hogy a bormarketinghez kapcsolódó korábbi "rossz hírek" megszűnjenek - emlékeztet a honlap. Geönczeöl Attila szerint - idézi a portál a bizottság volt elnökét - a mostani menesztések hátterében az áll, hogy a VM-hez tartozó Agrármarketing Centrum (AMC) a bizottságra minden eszközzel igyekezett ráerőszakolni elképzeléseit, de ezzel számos tag nem értett egyet. 

A leváltott elnök az agromonitor.hu-nak kifejtette: a bortermelők befizetéseiből finanszírozott bormarketing kassza elosztási rendszere rosszul működik, ezért véleménye szerint az évi egymilliárd forintnyi forrást nem az –  egyéb agrárgazdasági programokat is végrehajtó – AMC-n keresztül, hanem különálló, csak bormarketinggel foglalkozó boriroda létrehozásával és működtetésével kellene felhasználni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!