szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A költségek növekedése megnyirbálta a vezető játékgyártók profitját, emiatt idén globálisan emelkednek a játékárak.

A világ elsőszámú játékgyártója, az egyebek mellett a Barbie babákról és a Hot Wheels autókról ismert Mattel adózott eredménye 33 százalékkal 16 millió dollárra esett vissza idén január-március között az egy évvel korábbihoz képest, miközben a bevételek 8 százalékkal közel egymilliárd dollárra nőttek.

A második legnagyobb gyártó, az ugyancsak amerikai Hasbro profitja ennél jóval nagyobb mértékben csökkent, 71 százalékkal. A többek között a Monopoly társasjátékot, vagy a G.I. Joe figurákat forgalmazó cégnél az előállítási költségek emelkedése mellett bizonyos kategóriákban a kereslet csökkenése, illetve a termékfejlesztés kiadásai is hozzájárultak a jövedelmezőség romlásához.

AP Photo

A társaság adózott eredménye 17 millió dollárra esett 59 millióról, a forgalom nagyjából az egy évvel korábbi szinten volt, 672 millió dollárt tett ki.
Az eredmények ismertetésekor mindkét társaságnál azt közölték, hogy az előállítási költségek emelkedése miatt emelik az árakat, konkrétumokat azonban nem mondtak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!