Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Eredménytelen lett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által tavaly decemberben kiírt, az M3 autópálya 49-es főút és Vásárosnamény közötti szakaszának kivitelezésére vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás - olvasható a társaság honlapján.
Az ajánlatkérő azért nyilvánította eredménytelennek a közbeszerzést, mert annak műszaki tartalma megváltozott. A tendert a tervek szerint májusban írja ki újra a NIF.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium április közepén rendelte el, hogy az előkészítés alatti és forgalomtechnikai kivitelezés megkezdése előtt álló autópálya-szakaszokon, ahol a forgalomnagyság a beton elválasztó elemek használatát egyértelműen nem igazolja, helyettük az erre vonatkozó előírások megjelenéséig acél szalagkorlátokat építsen be az elválasztó sávban a kivitelező. A közpénzek hatékonyabb felhasználását eredményező módosítás a beruházási összeget várhatóan több millió forinttal csökkenti majd az M3 új, 11,9 km hosszú, kétszer két sávos szakasza esetében. Az intézkedéstől ugyanakkor az egész autópálya-hálózaton további jelentős megtakarítások várhatóak.
Az M3 autópálya Nyíregyháza és a 49-es főút közötti szakaszán közben zajlik az építkezés: a 33,8 kilométeren, kétszer két sávos kialakításban megépülő autópályán a régészeti leletmentés már a végéhez közeledik, a humuszolás is megtörtént. A földmű anyagának próbabeépítése, illetve a műtárgyak próbacölöpözése sikeres volt; a szállítóutak megerősítése rendben lezajlott, az ezek melletti ingatlanok előzetes felmérését pedig már elvégezte a beruházó NIF Zrt.
A sztráda Nyíregyháza és a 49-es főút közötti szakaszának építését a C-S-K-K 2009 Konzorcium (tagjai a Colas Hungária Zrt., STRABAG Építő Zrt., KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., KELET-ÚT Kft.) végzi, a kivitelezési szerződés összege nettó 31,9 milliárd forint.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.