szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Marketing&Média idén negyedik alkalommal állította össze a „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” című listáját, melyet továbbra is Dirk Gerkens, az RTL Klub első embere vezet.

A tavalyi politikai változások hatását mutatja, hogy a listába újonnan bekerülők között van Szalai Annamária, az NMHH elnöke, aki rögtön az ötödik helyet szerezte meg. A médiacégek vezetői teszik ki a listán szereplők majdnem kétharmadát, de feljövőben vannak az ügynökségi vezetők és a főszerkesztők is. Csökkent viszont a telekommunikációs és piackutató szektor befolyása, csakúgy, mint a nők aránya a befolyásosak között. Az is látszik, hogy a médiaelit tagjai középkorúak: 35 év alatt nehéz a listára kerülni. A lista negyede cserélődött – kiesett többek között Várdy Zoltán és Geszti Péter, de bekerült például Steve Varcoe, Mező László és Medveczky Balázs.

A Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállítása azokat a személyeket tartalmazza, akiket 2011-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó díjakat május 3-án, kedden este adták át ünnepélyes keretek között a Media Hungary konferencián. A díjátadón Simon Krisztián, a lap főszerkesztője elmondta: „A hazai médiaiparban eddig nem látott változások zajlottak az elmúlt évben, hiszen 13 új név szerepel a listánkon, azaz a szereplők közel negyede újonnan érkezett a legbefolyásosabbak közé. Sok újdonságot hozott a médiaszabályozás, a közszolgáltati szektor átalakulása, valamint a TV2 menedzsmentjének változása. A listára először került be a szabályozó oldal képviselője, Szalai Annamária.” A listának vannak szinte már állandónak mondható szereplői. „Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója negyedik éve őrzi vezető helyét a legbefolyásosabbak között” – hangsúlyozta a főszerkesztő.

A Top 50 szereplői között 2011-ben túlsúlyban vannak a médiavállalatok és -ügynökségek vezetői. A tévések dominánsabbak a lista elején, közöttük is az RTL Klub képviselői szerepelnek a legtöbbször. Érdekes tendencia, hogy csökkent a telekommunikációs terület és a piackutató intézetek képviselőinek száma. Jól szerepeltek viszont idén a főszerkesztők. A médiaügynökségek vezetői közül két új névvel is bővült az idei összeállítás. A menedzsment átalakítása miatt cserélődtek a listán a TV2 emberei, valamint más, IT- és média vállalatoknál történt változások is jelentős hatással voltak a lista összetételére.

A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban

1.

Dirk Gerkens

RTL Klub

2.

Simon Zsolt

TV2

3.

Rákosi Tamás

IKO-csoport

4.

Bayer József

Axel Springer

5.

Szalai Annamária

NMHH

6.

Szabó György

Sanoma Media Budapest

7.

Mihók Attila

Ringier

8.

Kolosi Péter

RTL Klub

9.

Vidus Gabriella

RTL Klub

10.

Somlói Zsolt

MindShare

Forrás: Marketing&Média

Hosszú távú tendenciának tekinthető, hogy az eddigi években mindig csökkent a befolyásos hölgyek száma. Idén sincs ez másként: a tavalyi nyolc után ezúttal mindössze hét nő került a listára.

A 2011-es lista első tíz helyén két új szereplőt találunk: Szalai Annamáriát, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökét, valamint Mihók Attilát, a Ringier ügyvezető igazgatóját.

A Marketing&Média toplistájának élbolyába a korábbi évekhez hasonlóan idén is a piacvezető RTL Klubhoz köthető személyek kerültek be legtöbben, szám szerint négyen. A kiadóvállalatokat három, a TV2-t, a szabályozói oldalt, valamint a médiaügynökségeket egy-egy személy képviseli a toplista első tíz helyezettje között.

A 2011-es Top 50 élbolyában az RTL Klub több vezetőjét is megtaláljuk: az első helyezett, Dirk Gerkens mellett Kolosi Péter programigazgató a nyolcadik, Vidus Gabriella kereskedelmi igazgató a kilencedik helyen képviseli a csatornát. Résztulajdonosként a lista harmadik helyén szereplő Rákosi Tamás is ide köthető, igaz, ő az IKO-csoport vezetőjeként is komoly befolyással bír. A lista második helyezettje Simon Zsolt, a TV2 tavaly kinevezett vezérigazgatója, aki előtte a Mediaedge: CIA vezetőjeként szerepelt a lista ötödik helyén. A nőket Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHK) elnöke (ötödik helyezés) és Vidus Gabriella képviseli az élbolyban. Három kiadó képviselője került az első tíz helyezett közé: Bayer József, az Axel Springer vezetője a negyedik, Szabó György, a Sanoma vezetője a hatodik, Mihók Attila, a Ringier első embere pedig a hetedik helyen végzett. Noha az ügynökségek vezérei összességében előretörtek az idei listán, az élbolyban csak Somlói Zsolt, a MindShare vezetője képviseli őket a tizedik helyen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Százezer médiamunkás 428 milliárd forintot termel

Körülbelül 103 ezren dolgoznak a hazai médiaiparban, az ágazat tavalyi konszolidált (azaz az iparágon belüli mozgások nélkül számított) forgalma pedig 428 milliárd forintra becsülhető - állítja nyilvános adatok és a hozzáférhető információkra épülő becslések alapján Máth András, a Ringier Kiadó Kft. kutatási igazgatója.