Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Megjelent a svájci IMD intézet 2011-es versenyképességi világrangsora, amely Magyarország számára elég rosszul fest, tekintve, hogy ötöt rontva tavalyi helyezésén a világ országai között csak a 47-ik pozíciót érte el.
Sajnos nem túlzás a versenyképességünk lecsúszásáról beszélni, mert a 2007-es 35-ik hely után 2008-ban már csak a 38-ik, aztán a 45-ik, tavaly kis javulással a 42-ik, s idén a 47-ik hely következett az IMD listáján.
A fő mutatónk értékét meghatározó részelemekben szintén romlottunk. A gazdasági teljesítményünk a 2010-es 40-ik helyről a 44-ikre romlott. A kormány hatékonysága az 51-ikről az 52-ikre, az üzleti hatékonyság a 47-ikről az 50-ikre, az infrastruktúra pedig maradt a 35-ik helyen.
A térségünkben lévő országok közül Csehország az előző évhez képest egy helyet rontva a 30-ik, Észtország egy helyet javulva 33-ik, Lengyelország két helyet rontva a 34-ik, Szlovákia egy helyet javítva éppen mögöttünk a 48-ik, Románia 4 pozíciót javítva az 50-ik, Szlovénia egy helyet javulva az 51-ik, Bulgária két helyet romolva az 55-ik, és végül Horvátország két helyet romolva az 58-ik.
A lista azt mutatja, hogy az első helyezett és 100 pontra értékelt országhoz képest a többiek hány százalékot értek el. Magyarország 59,918-at. A rangsort Hongkong és az Egyesült Államok vezeti 100-100 ponttal, őket Szingapúr, Svédország, Svájc, Tajvan, Kanada, Katar, Ausztrália és Németország követi az első tízben.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.