Megjelent az új készpénztörvény! Milyen kötelezettségekkel kell számolniuk a cégeknek?
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az elmúlt nyolc évben a Magyar Államvasutak (MÁV) finanszírozása nem volt megfelelő, a politika és a MÁV menedzsment rossz döntései és a megkötött előnytelen szerződések jutatták a vasúttársaságot csőd közeli helyzetbe - állapította meg az Országgyűlés vizsgálóbizottsága a Budapesten kedden tartott utolsó ülésén elfogadott jelentésben.
"A Magyar Államvasutak Zrt. jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezető, 2002-2010 közötti - kiemelten a MÁV Zrt. szerkezetátalakítására és leánytársaságok privatizációjára vonatkozó - döntések vizsgálatára" létrehozott országgyűlési vizsgálóbizottság jelentését a Magyar Szocialista Párt képviselőjének távollétében egyhangúan szavazták meg. Az LMP napokon belül különvéleményt tesz közzé - mondta a vizsgálóbizottsági ülésen Jávor Benedek (LMP) bizottsági alelnök.
Manninger Jenő (Fidesz), a bizottság elnöke az ülés után tartott sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a MÁV csoport takarékos gazdálkodással működőképes lehet, mert a Széll Kálmán Terv szerint az állam átvállalja az adósságát, ami a jelentés szerint megközelíti a 300 milliárd forintot. Ez a MÁV csoportnak az idén és a következő 3 évben évi 45 milliárd forint adósságtörlesztést jelentene - fűzte hozzá magyarázatként a vizsgálóbizottság elnöke.
A képviselők nem tesznek feljelentést - mondta Manninger Jenő. A bizottság javasolta Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztosnak, hogy vizsgálja meg többek között a Pan-Tel Rt., a Debreceni Járműjavító eladását és a Multiszolg Kft. bizonyos elővásárlási jogát. Ugyanakkor a MÁV vezetőit arra kérik, hogy vizsgálja felül a csoport számára előnytelen szerződéseket és szüntesse meg azokat. A vizsgálóbizottság javasolja a vagyontörvény módosítását úgy, hogy az ne csak az állami cégekre, hanem azok eszközeire is terjedjen ki. A javaslatok között szerepel a közbeszerzési törvény módosítása azért, hogy a csoporton belüli beszerzésekhez ne kelljen közbeszerzési eljárást lefolytatni.
A vizsgálóbizottság szerint szükséges lenne, hogy a vasúti pályadíjakat a tényleges költségek alapján állapítsák meg. Ugyanakkor pedig szükséges az is, hogy a beszállítók ne külsők, hanem csoporton belüliek legyenek. Az ajánlások között szerepel az is, hogy szükséges-e a MÁV-Start, a MÁV Trakció és a gépészet külön gazdasági társaságban történő üzemeltetése. A bizottság megvizsgáltatja egy állami tulajdonú vasúti szállító cég megalakításának lehetőségét is. Manninger Jenő újságírói kérdésre elmondta, hogy a vizsgált nyolc évben több mint ezer milliárd forint állami pénzt kapott a MÁV csoport, de további forrásokra lenne szükség ahhoz, hogy modern, korszerű vasúttársaság legyen.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.
Még mindig nem örök, de a most várhatónál hosszabb és egészségesebb életet ígérnek a longevity módszerei.
Karácsony Gergely azt mondta, hogy az övé a politikai, illetve a jogi felelősség és szívesen bíróság elé áll, hogy ott védje meg az igazát.
Sokszor kipróbált eszközökkel, ígéretekkel és kedvezményekkel igyekszik visszacsábítani híveit a választások előtt az Orbán-kormány.
A lyuk beomlott, és maga alá temette a 17 éves Riccardo B.-t.
Az eddigi vizsgálatok szerint mindkét hajtómű üzemanyagszabályozói ki voltak kapcsolva, ami magyarázhatja, miért zuhant le a gép.