Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Az elmúlt nyolc évben a Magyar Államvasutak (MÁV) finanszírozása nem volt megfelelő, a politika és a MÁV menedzsment rossz döntései és a megkötött előnytelen szerződések jutatták a vasúttársaságot csőd közeli helyzetbe - állapította meg az Országgyűlés vizsgálóbizottsága a Budapesten kedden tartott utolsó ülésén elfogadott jelentésben.
"A Magyar Államvasutak Zrt. jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezető, 2002-2010 közötti - kiemelten a MÁV Zrt. szerkezetátalakítására és leánytársaságok privatizációjára vonatkozó - döntések vizsgálatára" létrehozott országgyűlési vizsgálóbizottság jelentését a Magyar Szocialista Párt képviselőjének távollétében egyhangúan szavazták meg. Az LMP napokon belül különvéleményt tesz közzé - mondta a vizsgálóbizottsági ülésen Jávor Benedek (LMP) bizottsági alelnök.
Manninger Jenő (Fidesz), a bizottság elnöke az ülés után tartott sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a MÁV csoport takarékos gazdálkodással működőképes lehet, mert a Széll Kálmán Terv szerint az állam átvállalja az adósságát, ami a jelentés szerint megközelíti a 300 milliárd forintot. Ez a MÁV csoportnak az idén és a következő 3 évben évi 45 milliárd forint adósságtörlesztést jelentene - fűzte hozzá magyarázatként a vizsgálóbizottság elnöke.
A képviselők nem tesznek feljelentést - mondta Manninger Jenő. A bizottság javasolta Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztosnak, hogy vizsgálja meg többek között a Pan-Tel Rt., a Debreceni Járműjavító eladását és a Multiszolg Kft. bizonyos elővásárlási jogát. Ugyanakkor a MÁV vezetőit arra kérik, hogy vizsgálja felül a csoport számára előnytelen szerződéseket és szüntesse meg azokat. A vizsgálóbizottság javasolja a vagyontörvény módosítását úgy, hogy az ne csak az állami cégekre, hanem azok eszközeire is terjedjen ki. A javaslatok között szerepel a közbeszerzési törvény módosítása azért, hogy a csoporton belüli beszerzésekhez ne kelljen közbeszerzési eljárást lefolytatni.
A vizsgálóbizottság szerint szükséges lenne, hogy a vasúti pályadíjakat a tényleges költségek alapján állapítsák meg. Ugyanakkor pedig szükséges az is, hogy a beszállítók ne külsők, hanem csoporton belüliek legyenek. Az ajánlások között szerepel az is, hogy szükséges-e a MÁV-Start, a MÁV Trakció és a gépészet külön gazdasági társaságban történő üzemeltetése. A bizottság megvizsgáltatja egy állami tulajdonú vasúti szállító cég megalakításának lehetőségét is. Manninger Jenő újságírói kérdésre elmondta, hogy a vizsgált nyolc évben több mint ezer milliárd forint állami pénzt kapott a MÁV csoport, de további forrásokra lenne szükség ahhoz, hogy modern, korszerű vasúttársaság legyen.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az ételpazarlás miatt több hotellánc már trükköket alkalmaz, hogy kevesebb ételt dobjanak ki a vendégek.
Földes András riportja Munkácsról.
A mentősöknek további 24 sérültet kellett ellátniuk.
Egyikük tartózkodási engedélyét azután vonták vissza, hogy várandós lett.