Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
"Van tér" a Bombardier mátranováki egységének további bővítésére, amennyiben szükségessé válik. Szakértők szerint nem csak a jelenlegi egység kapacitásának növelése elképzelhető, az sem kizárt, hogy a jövőben komplexebb termékeket állítanak majd elő a gyárban, amely már most is meghatározó szerepet játszik a kanadai cég termelési láncában.
Ágazati források szerint tovább bővülhet a jövőben a vasúti járműgyártás területén globális vezetőnek számító Bombardier mátranováki gyára. Az üzem ugyanis - amelynek modernizálására az egység hat esztendővel ezelőtti megvásárlása óta több mint 10 millió eurót költött a kanadai vállalat - egyelőre a rendelkezésre álló 72 ezer négyzetméteres telephely alig több mint felét foglalja el, így – ahogy Kurt Lievens üzemigazgató fogalmazott – van tér a bővítésre.
Szakértők szerint amennyiben valóban újabb beruházásra kerül sor a Nógrád megyei településen, feltehetőleg nem a már meglévő, forgóvázkereteket előállító üzem kapacitását bővítik majd, hanem komplexebb termékek gyártása irányába mozdulhat el a termelés.
Folyamatos fejlesztések
A mátranováki üzem az elmúlt napokban azért került a figyelem középpontjába, mert múlt hét csütörtökön ezt az egységet látogatta meg az Európa Tanács regionális fejlesztésekkel és a kapcsolódó uniós támogatásokkal foglalkozó 40 fős munkacsoportja. A Nemzeti Fejleszti Ügynökség közleménye szerint azért választotta ezt a helyszínt, hogy demonstrálják: az innovációt előtérbe helyező Európa 2020 Stratégia összeegyeztethető a hátrányos helyzetű térségek fejlesztésével.
A gyár a régió legnagyobb foglalkoztatója, jelenleg 620 embert alkalmaznak az egységben. Az üzem tipikus barnamezős beruházással valósult meg: a Bombardier 2005-ben vásárolta meg az egykori Ganz-Mávag részleget, ahol korábban darukat és acélszerkezeteket készítettek, majd modernizálta az egységet.
A létesítményre 2006 óta összesen 10,6 millió eurót költöttek saját forrásból, ebből 900 ezer eurót fordítottak a biztonsági és az alapberuházásokra, 4,6 milliót a technológia fejlesztésére, valamint új gépek vásárlására és 3,8 milliót a kiszolgáló infrastruktúra kialakítására.
A cég tájékoztatása szerint az idén is nagyjából 1 millió euróból fejlesztik a gyárat, amely így egyre fontosabb szerepet játszik a Bombardier vasúti közlekedési eszközöket gyártó üzletága, a berlini központú Bombardier Transportation termelési láncában.
További részletek az Ecoline.hu cikkében.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja. HVG-portré.