szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Est Media reorganizációs tervében többek között további leépítések, a print és online üzletág átszervezése, racionalizálása, az olcsóbb irodába költözés, a TimeOut esetleges eladása szerepel - írta a mediapiac.com. Emellett a rádiók után az indoor üzletágra is eladás várhat, hacsak nem működtetik tovább egy szűkebb prémium hálózat formájában.

A közgyűlés ellenszavazat nélkül elfogadta az Est Media Nyrt. reorganizációs tervét. Az átszervezést az utóbbi években széles portfoliót építő cégcsoport azért hirdette meg, mert részben a válságnak, részben az erőltetett növekedési ütemnek köszönhetően mostanra veszteségessé vált a tevékenység - közölte a Mediapiac.com. Emiatt a részvényesek azt sürgették, hogy a szélesebb, és csak hosszabb távon nyereséges portfoliót szűkítsék le, és azokra a tevékenységekre fókuszáljanak, amelyek már rövidebb távon is képesek nyereségessé válni.

Az idei második-harmadik negyedévben zajló átszervezés tehát elsősorban a Print, az Online és az Indoor üzletágat érinti a továbbiakban, miután a Broadcast üzletágat már felszámolták a NeoFM és a radiocafé eladásával. Ez utóbbiak kapcsán az Est Media azt közölte: az eladást azért sem lehetett halogatni, mert 2012-2013 előtt nem várható a rádiós szegmens presztízsnövekedése, ami új pénzeket vonzhatna be. Előbbi rádiójuk 770, utóbbi pedig 250 millió forintos üzemi veszteséget halmozott fel működése során - olvasható a beszámolóban.

Az egyértelműen, változatlan formában megőrzendő tevékenységek közé a terv szerint csak az Event üzletág, azaz a Sziget Kft. tartozik. Ennek terjeszkedésében, nemzetközi nyitásában látják az Est Media újbóli felpörgetésének egyik kulcsát. A programmagazinokat magába foglaló Print üzletágat szintén fontosnak látja a tulajdonos, ugyanakkor itt a TimeOutot várhatóan eladják vagy minimálisan csökkentik a részesedést benne. Az Est lapcsalád esetében, amely átlag felett tudta az első negyedévében növelni a bevételeit, viszont a franchise-rendszernél szorosabb együttműködést, illetve a termékek digitalizálása terén további előrelépést terveznek.

Az Online üzletágban a GMediával kötött értékesítési együttműködéstől vár sokat a cégcsoport, és ezen túlmenően is a fókusz a saját termékekre kerül, ahogy a Print üzletág esetében is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!