Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) július 11-én kezdi meg a 2010. évi folyószámla-kivonatok kiküldését 1 millió 462 ezer adózónak.
A NAV keddi közleménye szerint a folyószámla-kivonat arról tájékoztatja az adózókat, hogy az adóval, járulékkal és illetékkel kapcsolatban milyen tartozásaik, illetve túlfizetéseik állnak fenn. Nem kapnak értesítőt azonban azok a személyek, akiknek az adószámlája ezer forintot el nem érő tartozást vagy túlfizetést mutat.
A NAV 863 ezer adózó számára a folyószámla-kivonat mellett pótlékértesítőt is küld. Ezt az értesítőt azok az adózók kapják meg, akik tavaly késedelmesen teljesítették valamely fizetési kötelezettségüket, és ezért az adóhatóság késedelmi pótlékot állapított meg a terhükre, melyet 2011. november 15-ig kell megfizetniük.
Azok az adózók, akik a bevallásukat elektronikus úton nyújtották be, nem papír alapon kapnak értesítést, hanem az Ügyfélkapun keresztül folyószámlájuk állapotát folyamatosan lekérdezhetik, pótlékértesítőjüket pedig várhatóan augusztus elejétől tekinthetik meg.
Amennyiben az adózó nem ért egyet az értesítésben foglaltakkal – például olyan befizetést igazoló csekk van a birtokában, amely nincs könyvelve a folyószámlán –, akkor célszerű észrevételt tennie a folyószámla-kivonatra vagy a pótlékértesítőre. Az észrevételt az érintettek személyesen, írásban, vagy – ha az adózó rendelkezik a szükséges azonosító kóddal – az adóhatóság ügyintéző "contact centerén" keresztül telefonon is megtehetik.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.