Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) a globális pénzügyi válság idején a magánszektornak nyújtott állami támogatások fokozatos megszüntetésére szólította fel szerdán az Európai Uniót.
A WTO megítélése szerint ezek a támogatások gátolják a hosszú távú reformokat. A unió kereskedelmi politikájának áttekintése kapcsán a szervezet elemzői megállapították, hogy az EU tagállamaiban nyújtott rendkívüli állami támogatások kedvezményezettje legfőképpen a pénzügyi szektor volt, de az autó- és építőipar, az idegenforgalom is kapott segítséget.
A WTO kimutatásai szerint 2008 és 2010 október között az unió tagállamai összesítve 4,59 ezer milliárd euró támogatást hagytak jóvá a pénzügyi szektor számára, ennek kétharmadát bankgarancia formájában. Dánia, Franciaország, Németország, Írország és Nagy-Britannia bankjainak jutott a támogatások 70 százaléka. Ezen kívül Brüsszel 2010 végéig engedélyezte a tagállamoknak, hogy átmenetileg kisegítsék a pénzszűkében lévő vállalatokat. Erre 73 programot hagytak jóvá, összesen 82 milliárd euró értékben, jórészt autógyáraknak, építőipari és idegenforgalmi vállalkozásoknak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.