szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyre több panasz érkezik a termékbemutatókra a szövetséghez, a fogyasztók a vállalkozások korántsem fogyasztóbarát magatartását kifogásolják - hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) csütörtökön.

A fogyasztóvédelmi civilszervezet közleménye szerint a termékbemutatókkal kapcsolatos problémák és visszásságok nem új keletűek, és még mindig nem csökkent azon vállalkozások száma, amelyek a fogyasztók hiszékenységére alapozva, elsősorban az idős és beteg embereket célozzák meg termékbemutatóikkal, ahol akár félmilliós vételárért használhatatlan, rossz minőségű termékeket árusítanak - írja a szövetség közleményében.

A FEOSZ hangsúlyozza: az említettek  fogyasztók speciálisan védendő csoportjának minősülnek. A vállalkozások magatartása sokszor irányul a vonatkozó kormányrendelet kijátszására, a kötelező tájékoztatást sokszor ködösen, félreérthetően fogalmazva építik be szerződéseikbe, ezzel megpróbálják azt a látszatot kelteni, hogy  a vonatkozó kötelezettségnek maradéktalanul eleget tettek. 

A fogyasztóknak tudniuk kell, hogy termékbemutatók esetén, ha nem az üzletben vásárolták meg a terméket, akkor az áru kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül indokolás nélkül el lehet állni a szerződéstől. Ez azt jelenti, hogy vissza kell kapni a teljes befizetett vételárat. Ha kapcsolt hitelszerződést kötöttek a vételár kiegyenlítésére, akkor az indokolás nélküli elállási jog gyakorlása a hitelszerződést is felbontja. A vállalkozásnak kötelessége írásban tájékoztatni a fogyasztót az elállási jog gyakorlásának lehetőségéről és határidejéről. Ha ugyanis ezt elmulasztja, akkor a szerződést semmisnek kell tekinteni, így ekkor a befizetett vételár ismét visszajár - írja közleményében a FEOSZ.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!