Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A jövőben csak válság esetén kellene nyilvánosságra hozni az európai bankok stressztesztjeit - idézte Sabine Lautenschlägert, a német jegybank, a Deutsche Bundesbank (DB) alelnökét csütörtöki számában a Börsen-Zeitung című német gazdasági napilap.
A DB banki felügyeletért felelős alelnöke szerint a nyilvánosságra hozatal megnehezíti az ellenőrök helyzetét, mert nem alakíthatják olyan szabadon felügyeleti módszereiket, mint korábban. A részletes adatok közzétételétől a német bankszövetség is óvott, mert az tovább mélyítheti az államadósság-válságot, és spekulációs támadások célpontjává teheti a pénzintézeteket.
Lautenschläger kétségbe vonta, hogy a banki stresszteszt - eredeti céljának megfelelően - megnyugtatta volna a piacokat. "A piacok eheti viselkedése nem utal arra, hogy nőtt volna a bizalom" - mondta. A DB alelnöke reméli, hogy 2012-ben vagy 2013-ban új formában végzik el a stressztesztet.
Eközben annak a terhelési próbának az eredményei, amelyet a tőkeellátottsági teszttel párhuzamosan végeztek, és amely az európai bankok likviditási helyzetét vizsgálta, titokban maradnak.
"A német bankoknak összességében nincs problémájuk a likviditással. Legalább is nincs olyasmi, ami miatt most éjjel-nappal fájna a fejem" - nyugtatta meg az aggodalmaskodókat Lautenschläger. Az Európai Bankhatóság (EBA) idén 91 bank stressztűrő képességét vizsgálta. A terhelési teszten nyolc pénzintézet - öt spanyol, két görög és egy osztrák bank - bukott meg.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.