Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Váci utcában és az Andrássy úton a legdrágábbak a régióban a négyzetméterenkénti éves bérleti díjak egy felmérés szerint.
Budapest uralkodik a luxus terén címmel közölt elemzést a cseh vezető gazdasági napilap, a Hospodárske Noviny szerdán Európa legdrágább bevásárlóutcáiról, amelyből kiderül, a V4-ek között a budapesti Váci utca és az Andrássy úton a legmagasabbak a négyzetméterenkénti bérleti díjak - írja a Napi Gazdaság csütörtöki száma.
A cseh lap a Jones Lang LaSalle társaság felmérésére hivatkozva azt írja, hogy a luxus világmárkáknak helyet adó utcák közül Budapesten vannak a legrdágábbak, a Váci utcán és az Andrássy úton ugyanis az éves bérleti díj 1440 euró négyzetméterenként. Ezzel szemben Prága legelőkelőbb utcáján, a Parízská utcában csak 1200 euróba, míg a varsói Plac Trzech Krzyzy-n 960 euróba kerül egy négyzetméter évente.
A kelet-közép-európai régióból a felmérés nemfoglalkozott Pozsonnyal, mert ott kevés a luxusüzlet, a Cushman & Wakefield elemzője szerint azért, mert túl közel van Bécs.
Összesítésben a visegrádi országok bevásárlóutcái azonban csak a 30-40. hely között találhatók, a Jones Lang LaSalle felméréséből ugyanis kiderül, Európa legdrágább bevásárlóutcája a londoni New Bond Street, ott ugyanis 7905 euró a négyzetméterenkénti bérleti díj, a második helyen pedig a párizsi Avenue Montaigne áll, 7500 euróval. A harmadik helyet a moszkvai Sztolesnyikov Rad szerezte meg, 7015 euróval.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.