Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Szerbia közlekedési és energetikai minisztériuma pályázatot írt ki hétfőn egy új légiközlekedési vállalat alapítására.
A tenderen olyan légitársaságok és pénzügyi befektetők vehetnek részt, amelyeknek legalább öt százalékos részesedésük van légiközlekedési vállalkozásokban. Tanúsítaniuk kell továbbá, hogy 2010-ben több mint másfél millió utast szállítottak, és konszolidált mérlegük meghaladta a 200 millió eurót.
A pályázati kiírás szeptember 30-ig érvényes, a pályázati dokumentáció 10 000 euróért vehető át.
Miodrag Miljkovic légiközlekedési államtitkár szerint az új vállalatot a jelenlegi szerb légitársaság, a Jat Airways és a tender alapján kiválasztásra kerülő új stratégiai partner vagyonának összevonásával hoznák létre.
A szerb kormány 2010. április 16-án döntött egy új légitársaság megalapítása mellett, miután a Jat Airways konszolidálásával megbízott munkacsoport és a cég menedzsmentje arra a következtetésre jutott, hogy a Jat Airways nem tud nyereségesen gazdálkodni.
A szerb nemzeti légitársaságra kiírt első versenypályázat nem járt eredménnyel, mert nem volt érdeklődő: a Jat Airways 51 százalékáért 51 millió eurót kértek.
A hétfőn kiírt tenderrel kapcsolatosan piaci elemzők úgy vélik, hogy a Jat Airways legnagyobb aduja, hogy bizonyos járatokon exkluzív utasszállító.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.