szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A brit-holland Unilever NV élelmiszer-ipari konszern nyeresége 10 százalékkal növekedett az első félévben a feltörekvő piacokon elért forgalomnövekedésnek és költségcsökkentési programja sikerének köszönhetően.

A konszern az idei első félévben 2,235 milliárd euró nyereséget ért el a tavalyi 2,035 milliárd euró után. Az értékesítési árbevétel 4,1 százalékkal 22,1 milliárd euróra emelkedett. Ezen belül a második negyedévben egyszeri tételektől megtisztítva az értékesítési árbevétel 7,1 százalékkal nőtt.

Az Ázsiában, Afrikában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Kelet-Európában elért forgalomnövekedés több mint ellentételezte a nyugat-európai és észak-amerikai forgalomcsökkenés hatását.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!