Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az EU újabb fejlesztési ciklusában, 2014-től indulhat a M4-es autópálya Szolnokot elkerülő szakaszának építése.
Az M4-es autópálya Szolnokot északról elkerülő Abony és Fegyvernek közötti útszakaszának, valamint a Tiszapüspökinél megépülő új Tisza-hídnak az előkészítő munkálatai 2013-ig befejeződnek, a kivitelezés a 2014-től kezdődő európai uniós fejlesztési ciklusban indulhat - közölte Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára Szolnok megye vezető politikusaival csütörtökön Szolnokon tartott egyeztetés után, sajtótájékoztatón.
A kormány által júniusban elfogadott, a gyorsforgalmi és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjáról és nagytávú tervéről szóló dokumentum szerint 2016-ig elkészülhet az M4-es autópálya Üllő és Törökszentmiklós közötti, az M44-es autóút Kunszentmárton és Kondoros közötti, valamint az M8-as autóút Szolnok és Nagykőrös-dél közötti szakasza, valamint a 32-es számú főút jászberényi elkerülő útjának harmadik üteme - tette hozzá. Völner Pál megerősítette, hogy a döntően a Jászságban futó 31-es, a 32-es, illetve a 33-as számú főutak megerősítését 11,5 tonnás tengelyterhelésre a meghatározott ütemezés szerint elvégzik. Az idei év második felében pedig az Észak-Alföldi Operatív Program anyagi forrásaiból 7 megyei mellékutat újítanak fel.
Borbás Zsolt, a megyei közgyűlés alelnöke elmondta: az önkormányzat felvette a 4-es számú főút Pest megyei szakaszán már megépült két 2-szer 2 sávos útszakasz mielőbbi összekötésének igényét a ceglédi körforgalom és Albertirsa között, mert ez a 7 kilométeres útfejlesztés tovább javítaná Szolnok és a főváros közötti közúti kapcsolatot. Erre a munkára a rendelkezésre álló források pontos ismeretében kerülhet sor - tette hozzá. Szolnok megye vezetői emellett szorgalmazták az Abony-Újszász összekötőút felújítását is a megyehatár és az abonyi elkerülő út közötti, járhatatlanná vált szakaszán, mert félő, hogy az átmenő nehézgépjármű-forgalom előbb-utóbb ismét a megyeszékhelyet fogja terhelni.
A 4-es számú főút kisújszállási elkerülő szakaszának építésekor szerzett kedvezőtlen tapasztalatok alapján a megyei tárgyalók felvetették: kormányzati intézkedést tartanak szükségesnek azért, hogy az új közút- és vasútépítések kapcsán a nagy tömegű anyagszállítások ne rontsák tovább a jelenleg is leromlott mellékúthálózatot.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.