A munkavállalók, a megbízási szerződéssel foglalkoztatottak autóval bonyolított hivatalos utazási költségtérítése minimális adminisztráció mellett adómentes lehet, vagyis nem kell utána szja-t fizetni és cégautóadó alól is mentesül. Amennyiben ugyanis a hivatali, üzleti utazáshoz saját személygépkocsit használunk, a hivatali, üzleti utazások költségei megtérítésének legegyszerűbb módja a kiküldetési rendelvény. Ez elkerülhetővé teszi a tételes költségelszámolást. Mindez vonatkozik saját személygépkocsira, a házastárs tulajdonában lévőre, illetve arra is, amelyiket zárt végű lízingbe vettek, valamint a házastárs által zárt végű lízingbe vett autóra is.
Surányi Imréné, az Adózóna szakértőjének írásáért kattintson ide!
Mikor adómentes a saját gépkocsi használata?
Manapság a munkát keresők autó nélkül már nem boldogulnak, mert az állásajánlatok nagy részénél feltétel a saját gépkocsi és a vezetői jogosítvány. Csakhogy az autózás egyre költségesebb, de létezik egy költséghatékony megoldás.
„Életem első és utolsó interjúja a Karmelitában” – Magyar Péter a legnagyobb finn napilapnak adott interjút
„Bumfordi barmok”, önkény és esti DJ – itt a DPK Tábor teljes programja
Energiaipari tűzszünetet jelentett be Ukrajna és Oroszország között az amerikai elnök
Zelenszkij: Ukrajna nem támad több orosz olajfinomítót, ha Oroszország leállítja az ukrán energiainfrastruktúra elleni csapásait
Négy nap alatt már a harmadik Yandex-adatközpontot éri ukrán dróncsapás
FT: orosz merényletekre figyelmeztetik az európai védelmi vállalatok vezetőit a nyugati titkosszolgálatok
Napirendre került a vezetők személyvédelmének megerősítése.