Milyen juttatások adhatók a munkavállalóknak a nyári pihenés finanszírozására?
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Az Alstom fontos módosításokat hajtott végre a 2-es metróvonalra szánt metrószerelvényeken, amelyek érintették a fékrendszert is – közölte az Alstom és a BKV csütörtökön.
A két cég közös közleményében azt írta, az Alstom egyebek mellett változtatott a fékberendezésen, biztosította az üzemi fék üzemképességét áramszünet esetén is, illetve változtatott a főfék fölérendeltségén. Beépítette az új menekülőajtókat, biztonságosabbá tette az ajtók működtetését, és továbbfejlesztette a fedélzeti eseményrögzítő rendszert is.
Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a módosított fékrendszer bizonyos részei továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtotta be augusztus 17-én derogációs kérelmét a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH). Emlékeztettek, hogy abban az esetben, ha a biztonsági szint azonos a magyar jogszabály által előírttal, lehetőség van mentességet kérni.
Az Alstom az egyenértékűséget két, független cég, a Certifer, és a TÜV SÜD igazolásával is bizonyította az NKH-nál. Utóbbi cég vizsgálata megállapította, hogy a szerelvények fékrendszere teljesíti a magyar Országos Vasúti Szabályzat (OVSZ) II. fejezetében előírt és meghatározott biztonsági szintet. Közölték továbbá, hogy a dokumentációk készítésénél, illetve a módosítások végrehajtásánál az Alstom a korábbi eljárásban készült NKH-határozatokban szereplő, az elutasítás alapjául szolgáló minden egyes pontot rendez, illetve a jövőben felmerülő követelményeket is teljesíteni kívánja. Az Alstom augusztus 17-én küldte el újra kérvényét az NKH-hoz, amelyben a magyar jogszabályok alóli mentességet, illetve a 2-es metróra szánt szerelvény végleges típusengedélyének kiadását kérte.
Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt tavaly októberben nem teljesítés miatt felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról, augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés. A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét.
A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15 plusz 7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért. A módosított szerződés szerint az Alstomnak a szerződés újbóli életbe lépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Figyelembe kell venni azokat a feltételeket, amelyekkel mind a kiküldött, mind a társaság megfelel az adózási és számviteli előírásoknak, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvéből következő elvárásoknak.
A munkaerőpiac komolyabb megrázkódtatás nélkül nem képes nélkülözni több százezer munkavállalót, a költségvetést pedig százmilliárd forintokkal terhelné, ha a férfiak is nyugdíjba mehetnének korhatár előtt, 40 év jogviszonnyal, ahogy azt Magyar Péter tervezi. Ma is sok nő és férfi dolgozik nyugdíj mellett, 65 éves kora fölött, jóval többen, mint 2010-ben.
Váczi Eszter elmondta: énekesi keresetéből nem nyújthatott volna ilyen lehetőséget a gyerekeinek.