Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Chio német tulajdonosa a népegészségügyi termékdíjról értesülve döntött úgy, hogy nem telepíti Magyarországra a tervezett popcorngyártó sort és a mogyorós termékek gyártócsarnokát sem – tudta meg a Világgazdaság.
A napilap úgy értesült, hogy végrehajtási rendelet híján szerda reggel kapták meg az élelmiszergyártók a kormányzati választ a részletekről, amelyeket a törvény szövegében szereplő ellentmondások miatt fogalmaztak meg. A chipsadót a cukros és sós termékekre, valamint magas koffeintartalmú italokra vetik ki. Az adót a terméket belföldön első alkalommal értékesítő személynek vagy szervezetnek, vagyis a gyakorlatban a termék gyártójának, külföldi termék esetén pedig az azt belföldön elsőként értékesítőnek kell megfizetnie.
A júliusban elfogadott törvény számos technikai, adminisztratív kérdést homályban hagyott, így az élelmiszergyártók egészen a legutolsó pillanatig nem tudtak biztos választ a felmerülő ellentmondásokra. Az egyik ilyen, hogy például az augusztus 31-ig kiszállított, de szeptember 1-je után értékesített termékek után kell-e adót fizetni. A szerdán megérkezett válaszból az derült ki, hogy nem - ismerteti a Világgazdaság.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.