szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Adóellenőrzésről szóló sorozatunkban most azt vizsgáljuk, hogy az adóhatóság hogyan tartja a kapcsolatot az ellenőrzés alá vont adózóval vagy a nevében eljáróval.

A kapcsolattartás történhet szóban, telefonon, írásban hagyományos vagy elektronikus úton, illetve a hatóság hirdetőtábláján kifüggesztéssel.

Szóbeli kapcsolattartás alatt az egy időben és egy helyen (például meghallgatás esetén) jelenlevők közötti kommunikációt értjük. Ebben az esetben a kommunikációban részt vevő szereplő személyazonossága nem lehet kérdéses. A kommunikáció dokumentálása érdekében a szóbeli eseményekről a hatóság munkatársának jegyzőkönyvet kell készítenie. A jegyzőkönyvről a későbbiekben bővebben írunk. Nyelvi nehézségek áthidalására tolmács, beszélni képtelen személy esetén jeltolmács alkalmazható.

Két lehetőség van. Az egyik, hogy az adóhatóság ellenőrei mennek ki az ellenőrzés alá vont adózó helyére (székhely, lakhely, telephely, szokásos tartózkodási hely stb.). Az adóhatóság a helyszínen az önálló tevékenységet folytató adózót a tevékenység végzésekor, más személyt 8 és 20 óra között ellenőrizheti.

A másik lehetőség, amikor az ellenőrzés alá vont adózó megy be az adóhatóság hivatali helyiségébe, ami kizárólag hivatali idő alatt történhet. Ebben az esetben az első akadály, amivel meg kell küzdenie, az a portaszolgálat és az esetleges sorbanállás. A folytatást olvassa el az Adózónán!

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!