Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A GYSEV Sopron-Szombathely-Szentgotthárd pályája lehet az osztrák államvasutak Bécs és Graz között közlekedő nagy sebességű vonatainak terelőszakasza a szükséges magyarországi engedélyek beszerzése után, várhatóan egy-két hónap múlva – közölte az osztrák vasút személyszállítási üzletágának üzemeltetési vezetője szerdán.
Manfred Dwornikowitsch erről a soproni állomás peronján beszélt, miután néhány percre leszállt a Bécsből érkező, Grazba tartó tesztvonatról.
Mint mondta: október 16-tól közlekedik az – eddig Budapestet Béccsel, Münchennel és Zürichhel összekötő – vonat az osztrák főváros és Stájerország tartományi székhelye között, és balesetek, üzemzavarok esetén a magyarországi kerülő látszik praktikus megoldásnak.
Megjegyezte: 230 kilométeres végsebességre képes vonatok a határ ezen oldalán, a pálya adottságai miatt, legfeljebb 120-as tempóval közlekedhetnek, ez, valamint a hosszabb út fél órával nyújtja meg a menetidőt.
Ez azonban még mindig gyorsabb és kényelmesebb megoldás, mintha vonatpótló buszokkal szállítanák az adott szakaszon az utasokat – tette hozzá.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A digitális nyelvi szuverenitás nem grandiózus ambíció, hanem kulturális szükségszerűség – érvel Balog Ádám, Pereczes János és Gaál Norbert.