Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A GYSEV Sopron-Szombathely-Szentgotthárd pályája lehet az osztrák államvasutak Bécs és Graz között közlekedő nagy sebességű vonatainak terelőszakasza a szükséges magyarországi engedélyek beszerzése után, várhatóan egy-két hónap múlva – közölte az osztrák vasút személyszállítási üzletágának üzemeltetési vezetője szerdán.
Manfred Dwornikowitsch erről a soproni állomás peronján beszélt, miután néhány percre leszállt a Bécsből érkező, Grazba tartó tesztvonatról.
Mint mondta: október 16-tól közlekedik az – eddig Budapestet Béccsel, Münchennel és Zürichhel összekötő – vonat az osztrák főváros és Stájerország tartományi székhelye között, és balesetek, üzemzavarok esetén a magyarországi kerülő látszik praktikus megoldásnak.
Megjegyezte: 230 kilométeres végsebességre képes vonatok a határ ezen oldalán, a pálya adottságai miatt, legfeljebb 120-as tempóval közlekedhetnek, ez, valamint a hosszabb út fél órával nyújtja meg a menetidőt.
Ez azonban még mindig gyorsabb és kényelmesebb megoldás, mintha vonatpótló buszokkal szállítanák az adott szakaszon az utasokat – tette hozzá.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.