szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A gazdasági konjunktúra gyengülése ellenére a vártnál jobb eredményeket ért el a Nike, a világ legnagyobb sportszergyártója 15 százalékos profitnövekedést jelentett a június-augusztusi időszakról.

A társaság 645 millió dollár adózás utáni nyereséget ért el a nyári hónapokban - üzleti éve első negyedévében -, az egy évvel korábbi 559 millió után. Az árbevétel 18 százalékkal 6,08 milliárd dollárra nőtt. Az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest valamennyi földrajzi régióban nőtt, kivéve Nyugat-Európát, ahol stagnált a bevétel, ez azonban nem a válság jele, hanem a 2010-es labdarúgó világbajnokság miatt igen erős viszonyítási alap hatása - közölte az amerikai cég.

A legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban 24 százalékos növekedést mértek, Kínában 9 százalékkal nőtt a bevétel. A kilátások is kedvezőek, a szeptembertől januárjáig tartó időszakban leszállítandó rendelések állománya 16 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A sportszergyártásban a Nike után az Adidas következik, amely 2015-re be akarja hozni az amerikai céget. A német társaság ezért vásárolta fel az amerikai piacon jó pozíciókkal rendelkező Reebokot, a Nike viszont megszerezte az Umbro márkát, amivel az európai labdarúgásban javította helyzetét.

AP
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!